Primeur: Dekhengst Atlantic @ work ohz!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cubone

Primeur: Dekhengst Atlantic @ work ohz!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-07 18:30

Ja ja! Eindelijk! Dankzij mijn super fotograve die al eens een super mooie foto heeft gemaakt van mij en Beauty en de oranje sloot! Haha!

Afbeelding
Hinnik hinnik Clown

Afbeelding
Kloot kloot

Afbeelding
Omhoog komen..

Afbeelding
Nog een beetje sterk..

Afbeelding
Lekker gespannen..

Afbeelding
En daar willen we hem hebben! Haha!

Afbeelding
En uitstappen

Heerlijk! Hengstige merrie's naast de bak.. *zucht* Clown Ik heb hem ook niet al te lang gereden, en het ging niet zo lekker als normaal, maar hij was zo druk! Ik had echt enorm veel moeite om hem te houden! :shock: Het ging niet helemaal goed zoals je wel ziet, maar op het laatst begon hij te ontspannen (zoals je op de laatste twee foto's ziet)

Wairan's topic: viewtopic.php?f=10&t=763586

nobillity

Re: Primeur: Dekhengst Atlantic @ work ohz!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 19:06

Wel een mooie haflinger hoor Lachen

Kiavida

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 19:08

Leuke Haflinger. Blijf iets meer ontspannen zitten, en niet je tenen afsteken en op je kont blijven zitten, en afantoe zit je naar voren, en je handen zitten iets te hoog boven het zadel. verder leuke haflinger.

Nope

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 19:09

Let op je handen. Vooral je binnenhand proberen te ontspannen en beide handen mooi naar voren en naast elkaar houden. Je hebt een mooi beestje.

Kiavida

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 19:10

en nog een dingetje: op een paar foto's hou je hem te strak vast en gooit hij het hoofd in de lucht, en soms trek je hem. Sigaar

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 19:11

ik denk dat dat ook komt doordat de foto's gemaakt zijn op het verkeerde moment

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 19:12

Je ziet er best hard uit met je handen...

Citaat:
Nog een beetje sterk..

dat heb je dan vooral over jezelf denk ik Knipoog.

voor derest, mooi haf Ja

Kiavida

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 19:14

je schrijft: Heerlijk! Hengstige merrie's naast de bak.. *zucht* Ik heb hem ook niet al te lang gereden, en het ging niet zo lekker als normaal, maar hij was zo druk! Ik had echt enorm veel moeite om hem te houden! maar als je hem niet kan houden en hij loopt niet lekker, dan zou ik hem gewoon doorrijden anders heeft ie van je gewonnen.

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 20:47

wat is het rijniveau van deze dekhengsten?
vind ze beide erg ''hengst''(druk/afwezig) op deze fotos.

is dat vanwege jouw rijniveau (of onervarenheid met hengst)of zijn de hengsten zo ''groen''?

zilverster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 21:06

Probeer het sterk zijn van hem niet op te lossen door hem te houden, maar doe dit door te rijden! Gedachte afleiden door oefeningen te vragen, veel figuren en overgangen en de problemen met je zit en je benen op te lossen. Ik vind dat je hier te sterk in werkt met je handen.
Daardoor vind ik de foto's ook niet echt representatief over komen voor Atlantic als dekhengst zijnde. Je moet een dekhengst natuurlijk wel positief in the picture krijgen, waardoor hij meer kan dekken en brengt hij meer geld in het laatje.
Bij Wairan vind ik de foto's een stuk representatiever. Daar werk je ook minder terug met je handen..

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 21:24

Mensen er staan wel een aantal hengstige merrie's vlak naast de bak rand he vind je het gek dat hij niet geconcentreerd is op de ruiter maar op de merrie's vandaar dat hij ook wel moeilijk te rijden is ieder ander mens zou hier last mee hebben ik vind het uberhaupt al knap dat ze deze hengst aan het rijden is.. in het begin is het altijd een gespannen toestand maar ook ts gaf aan dat de hengst steeds ontspannender ging lopen dus ze heeft hem nog wel aan de been gekregen en dus niet zo op stal gezet.. less eerst de begin topics goed voordat je antwoord geeft maar echt typische bokt weer die kijken liever plaatjes..

At ts: Ik vind alleen dat je moet proberen om jezelf meer te ontspannen vanaf het begin met rijden dit helpt de hengst ook wat meer met ontspannen maar ik kan de situatie wel een beetje in denken.. en met het sterk zijn met de hand af en toe mag dat wel even en aangezien dit moment opnames zijn kunnen mensen hier niet zeggen dat je dit constant doet.. en johan zou niet zomaar er iemand opzetten neem ik aan Tong uitsteken veel succes met ze he.. je hebt er maar mee geboft..

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 21:26

Sorry, maar ik vind dit niet echt 'reclame' voor de hengsten.
Hij kan best netjes lopen zo te zien, probeer zelf meer te ontspannen.

Schimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 21:28

En wat een ielig beessie, hij is nog jong zeker?

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 21:30

Hmm Het is een mooie hengst, maar de manier waarop hij gereden wordt vind ik niet echt mooi..
Je trekt hem wel erg vaak in de mond. Probeer zelf meer te ontspannen, anders kan je paard onder je ook nooit ontspannen.

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 21:43

Leuk beestje! Teugels wat korter houden, handen bij elkaar en wat lager, en ik geloof dat je bit ook een gaatje hoger mag..

Vronie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 21:46

Mooie haf!
Alleen het zadel lijkt niet zo goed te liggen..of zie ik dat nou verkeerd?

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 21:51

Tja.. je komt op de foto's erg groen over. De paarden lijken de baas te zijn over jou, en jij bent te streng met je handen. Geen goede reclame voor een dekhengst ( rijtechnisch is het zeker niet in orde) en ook geen goede reclame voor jou als ruiter.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 21:58

Sorry maar dit geeft niet echt een fijn beeld, je werkt erg hard met je handen in, denk niet dat dit positieve reclame voor deze hengsten is, ze worden alleen erg hard in de mond zo.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 02:03

JAAAAAAAAAAAAAAAAAA (oeps beetje veel)
Dit is de papa van mijn merrie Haha!

Heb hem een paar keer op shows gezien en eht is een behoorlijk druktemakertje als die er zin in heeft he Knipoog
De eerste keer dat ik hem zag wist ik niet eens dat het de paps van Par was en was ik gelijk helemaal verliefd, de ideale hengst voor mijn merrie, totdat we er achter kwamen dat het haar vader was Bloos

Leuk om hem eens onder het zadel te zien en te zien dat die van mij net zo idioot kan reageren als het DE dag is Clown

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 22:22

Ik vind je handen zeeeeeeer storend, ook werk je het paard tegen. Knipoog Probeer hem zelf op zijn eigen benen te laten lopen, want dit lijkt nog een beetje gedwongen.
Het is trouwens wel een mooie haflinger. Knipoog

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-07 23:11

Grotendeels komt het idd. door mij dat hij "groen" lijkt Lachen Want hij is niet degene die groen is maar IK! Ik ben sinds eind januarie bezig met de hengsten en heb het er soms nog flink lastig mee. Ik ga igg. proberen hem meer te rijden en m'n handen losser te laten. Dan komen er zeker de volgende keer heel andere foto's uit! MAAR, sommige zeggen dat hij constant zo loopt als aan het begin en dat ik hem zo weer in de stal heb gezet, maar de foto's staan op volgorde. In het begin zie je dat het echt waardeloos gaat, maar op de laatste draffoto loopt hij goed en zo ben ik geëindigt.

Ik was trouwens in het begin inderdaad een beetje angstig, omdat het toch andermans paard is en als er iets gebeurt ben ik de schuldige. Maar later zakte dat wel af Knipoog

Ik heb trouwens geen les met Atlantic, omdat hij niet samen met andere paarden in de bak kan en ik met Wairan samen met een ander meisje priveles heb zodat de kosten lager worden en met twee paarden privelessen word ECHT te duur! Ik heb nu zo nu en dan priveles met Wairan en iedere maandag les met m'n eigen pony Knipoog

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 09:28

Je komt er wel hoor. Niet angstig worden. Aan het loopt ie lekker.

Ik vindt dit eigenlijk best goede reclame. De hensten laten zich uiteindelijk fijn rijden door een relatief onervaren ruiter.

Ik vindt het goed dat je dat zelf toegeeft. Niet veel mensen doen dat.

Misschien toch een idee om eens een prive lesje met de hengst te pakken ipv je eigen pony. Dan kan je tips krijgen hoe je hem er het beste er door heen kan krijgen

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 16:11

okay je kunt nog wel een beetje aan je houding enzo werken..maar kwa rijden zijn het niet altijd de makkelijkste met die hengstige merries langs de bak..

veel oefenen