ligging zadel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Klikoo

ligging zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-07 15:24

heey,

gister waren we er achter gekomen dat ik mijn zadel te ver naar voren leg(A)
Hij hoort achter de schouderbladen maar dat ziet er zo raar uit vind ik eigelijk.....
Ik zie ook eigelijk bij iedereen dat ie gewoon op de schouderbladen ligt. Klopt het dat het er zo raar uit ziet?

Evelijn

Re: ligging zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 16:06

Als je gewend bent om hem te ver naar voren te leggen, ja dan kan ik me wel voorstellen dat je het er vreemd uit vind zien Knipoog
Bij een dressuurzadel moet echt de schouder vrij liggen. Bij veelzijdigheid gaat zweetblad meer naar voren waardoor hij ook iets meer op de schouder ligt. Maar moet nog wel voldoende schoudervrijheid hebben.

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 15:13

Westernzadels liggen ook over de schouderbladen, maar het verschil is dat het steunpunt wel verder naar achteren ligt, dus achter het schouderblad. Ik heb ook een tijdje gereden met een zadel dat op de schouderbladen van mijn paard drukt, nu heb ik een nieuw zadel dat dat niet doet en merk ik duidelijk het verschil; mijn paard is nu ruimer in zijn gangen en heeft ook zijwaarts meer vrijheid.

love_supream

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 18:36

ik heb helemaal het zelfde probleem ik mag NIET meer met m'n zadel rijden ik krijg een Nieuwe

kusfleurtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 22:13

valt wel mee maar als jij steeds gewend bent dat hij er op licht ziet het erineens raar uit als het er achter ligt je kan het beste vraagen aan de gene waar ej ej zadel heb gekocht of aan iemand die er verstant van heeft

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 22:20

Evelijn schreef:
Als je gewend bent om hem te ver naar voren te leggen, ja dan kan ik me wel voorstellen dat je het er vreemd uit vind zien Knipoog
Bij een dressuurzadel moet echt de schouder vrij liggen. Bij veelzijdigheid gaat zweetblad meer naar voren waardoor hij ook iets meer op de schouder ligt. Maar moet nog wel voldoende schoudervrijheid hebben.

Alicia2u schreef:
Westernzadels liggen ook over de schouderbladen, maar het verschil is dat het steunpunt wel verder naar achteren ligt, dus achter het schouderblad. Ik heb ook een tijdje gereden met een zadel dat op de schouderbladen van mijn paard drukt, nu heb ik een nieuw zadel dat dat niet doet en merk ik duidelijk het verschil; mijn paard is nu ruimer in zijn gangen en heeft ook zijwaarts meer vrijheid.

Geen enkel zadel mag op de schouder liggen, western, dressuur, spring. Twee vingers erachter, dan ligt de schouder vrij.