Ik zelf heb altijd met bit gereden omdat ik niet anders gewend was en ik heb van mijn nicht en opa leren rijden en mijn opa is zo'n ouderwetse boer; die pony kan wel wat hebben en gewoon lopen, blabla

Nu is Polly in bruikleen door Jaap, een vriend van mijn opa. Zijn kleindochter (Ilona van 9) rijdt nu ook op Polly, ik heb haar een tijdje lesgegeven en op weg geholpen met Polly en nu gaat ze ook wel is met een vriendinnetje samen rijden. Daar ben ik bijna nooit bij en dan maak ik me altijd zorgen om Polly
Dat meisje rijdt nl. nog niet zo lang en is nog een beginner dus stuitert nog wel eens en gaat aan de teugels hangen.Ilona kan ook nog wel eens in Polly dr mond trekken, als ik erbij ben wijs ik haar daar op en denkt ze er aan, maar als ik er niet bij ben, vergeet ze dat dus.
Ik vind het dus een fijner idee als ze zonder bit gaat rijden, maar kan Polly daar op deze leeftijd nog wel aan wennen?
En dan nog een puntje
Polly heeft een tic, als ze op het gras loopt duikt ze altijd gelijk naar beneden om te eten, Ilona is nog niet zo sterk dat ze dat telkens kan voorkomen en aangezien ze vaak in het weitje rijdt is dat best lastig
Dus als je tips hebt hoor ik het graag

(Oja, er is trouwens wel toezicht op de meiden, Jaap is er 9 van de 10 keer en anders gaat Ilona haar vader/moeder mee)