dat de westernmensen dressuur een beetje verafschuwen en andersom ook.. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
dat de westernmensen dressuur een beetje verafschuwen en andersom ook.. nielsd schreef:Daar heb je zeker gelijk in, ik ben zelf ook bezig met dingen die in de dressuur voorkomen. Maar ik vind de losse teugel (die je na tijden oefening krijgt) toch wel heel mooi.

zoals met alles.

ja, ook zij kunnen zagen
nielsd schreef:verafschuwen is een groot woord.
Ik vind alleen de engelse rijstijl niet altijd even prettig (*duikt alvast weg*) van die strakke neusriemen en aansnoerriemen zodat het paard de bek niet kan open doen, zulk soort dingen.
Het is gewoon niet mijn rijstijl.
nielsd schreef:http://www.ociocaballo.com/jerez2002weg ... ky/001.jpg
Dit vindt ik toch niet fijn, zo strak die teugels.
En ik neem aan dat dit een correct gereden paard is?

SuperPepeijn schreef:Ik denk dat als je je verdiept in de oorsprong van beide disciplies dat je al in de basis een hoop verschillen tegenkomt
SuperPepeijn schreef:Ik denk dat als je je verdiept in de oorsprong van beide disciplies dat je al in de basis een hoop verschillen tegenkomt

LiSSy schreef:veel engelse ruiters drijven elke pas, bij western drijven ze pas of geven ze pas een beenhulp als ze iets van het paard gedaan willen hebben, voor de rest hangt het been er een beetje bij.
het paard wat ik nu engels rij heb ik ook op die manier afgericht, ik geef eigenlijk nooit been, alleen als ik iets van haar wil (een overgang, een bepaalde oefening oid) en dat werkt heel goed!
nielsd schreef:maar zowat hoorde ik in elke manege dit:'Trekken aan die aansnoerriem'. Nu zullen dit ook niet de beste manege's zijn geweest maar ik vind zo'n strakke teugel gewoon niks.