mond open tijdens rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Christine

mond open tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-07 17:52

Ik heb er geen last van, maar op HAW zie ik zo ontzettend vaak pony's en paarden die hun tanden laten zien en echt boos kijken gewoon.
Vaak staat er dan als commentaar: "Iets te strenge binnenhand" oid.
Natuurlijk zal het ene paard zijn mond sneller openen dan het andere maar als ik dat soort foto's zie klik ik het meteen al weg, wat vinden jullie nou als je dat ziet?
niets van aantrekken? Gewoon aanstellerij van het paard
of echt de ruiter die beter met zn paard om moet gaan?

oosterhoff

Re: mond open tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 18:03

das toch vaak een rijtechnisch probleem denk ik dan

horse_adorer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 18:06

het kan ook aan het hoofdstel liggen. Als ik die van mij niet strak genoeg doe, doet mijn paard het ook. Ook bij andere ruiters

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-07 18:06

horse_adorer schreef:
het kan ook aan het hoofdstel liggen. Als ik die van mij niet strak genoeg doe, doet mijn paard het ook. Ook bij andere ruiters

Dat kan ik nog begrijpen want dan hangt het bit te laag, maar ik geloof nooit dat al die mensen waar bij ik het zie een de groot hoofdstel om hebben?

horse_adorer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 18:07

nee dat is zo. Verder zou ik dan niet weten waar het aan ligt

Goofy44

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 19:02

Een ontspannen paard heeft de mond dicht, maakt kouwbewegingen met de mond en likt een enkele keer de lippen. Wat is het voordeel of de reden waarom het paard de mond open zou doen ? Verdrietig Verdrietig Een gereden paard met open mond, is een verreden paard. De oorzaak kan je met een aantal controles die je bij het rijden gebruikt zo vaststellen. Als je gezondheidsproblemen uitsluit, wordt het probleem meestal veroorzaakt door de ballast op de rug van het paard..... Verdrietig Er zijn tal van gradaties in verreden zijn. Een verreden paard op zich zegt niets. Het probleem kan zo op te lossen zijn, het kan ook een project zijn om van het probleem af te komen.

Appie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 19:38

kinuh schreef:
.... wat vinden jullie nou als je dat ziet?
niets van aantrekken? Gewoon aanstellerij van het paard
of echt de ruiter die beter met zn paard om moet gaan?

Aanstellerij van het paard geloof ik niet in Knipoog .
Het kan een rijtechnisch probleem zijn of een gezondheidsprobleem (of beide). Ik zou eerst een gezondheidsprobleem uitsluiten, dan weet je zeker dat het rijtechnisch op te lossen is.

Een probleem zou kunnen zijn dat het gebit van het paard niet goed is, er kunnen verschillende problemen zitten in het gebit waardoor een paard de mond open doet bij het rijden. Net als bijvoorbeeld een tong uit de mond bij het rijden, dit heeft ook vaak met het gebit te maken.

Pesade

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 21:13

Goofy44 schreef:
Een ontspannen paard heeft de mond dicht, maakt kouwbewegingen met de mond en likt een enkele keer de lippen. .

Amen!

Er wordt nog steeds teveel aan de teugel getrokken ipv gereden! Maar een krul is zo verleidelijk dat het bij sommige niet uit maakt HOE het paard in de krul komt. Dan maar met open mond en tong eruit.
Mooi plaatje tijdens je proef....grinn En maar zagen, hele oerwouden omver.