probleem met rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

soof20

probleem met rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-07 17:29

nu ongeveer anderhalve maand, is mijn paardje aan het (staken)
zodra ik erop ga zitten en weg stap gaat alles goed... maar zodra ik wil aandraven stopt ze gaat ze achteruit, of ze doet der achterbeen onhoog en het is net of ze wil dat je haar een tik geeft dat ze een reden heeft om te gaan bokken en je eraf te gooien... als ik er dan eindelijk in draf heb gaat ze constant aangaloperen, bij mijn verzorgster doet ze dit ook, ze is sinds januari van mij heb haar daarvoor 4 jaar verzorgd toen heeft ze nooit wat gedaan, als iemand anders erop zit doet ze het eigenlijk niet... dus denk dat het uitproberen is... maar na haar 4jaar verzorgd te hebben ook bij mij? tips graag Haha! groetjes

soleillover

Re: probleem met rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 17:33

misschien het eens proberen aan de longeerlijn. Dan is er iemand bij die corrigeren kan.. als dat goed gaat kun je dan weer los proberen te rijden. als er maar iemand (met evt. een longeerzweep bij staat om te dreigen zegmaar..)

soof20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-07 17:38

heb gister gelongeerd ze is altijd moeilijk geweest met longeren gewoon aan een halster gaat goed maar als je der echt aan het werk zet komt ze op je af of gaat dreigen, bij mij kwam ze gister op me af en kreeg der niet meer weg ze staat voor je en dreigt echt, een vriendin van mij van wie ze was krijgt het wel voor mekaar maar als ze zo voor me staat denk ik toch wel even na voordat ik echt boos word zover ben ik nog niet het is een aardige tank (merens)

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 17:42

sluit in ieder gavl uit dat er niets aan de hand is met t zadel of haar rug. Als dat allemaal oke is goeie instructie zoeken.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 17:45

mischien vind ze het rijden saai worden? Lachen

soof20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-07 17:48

dan zou ze het ook bij andere mensen moeten doen en dat doet ze niet ik heb afgelopen vrijdag gereden ging goed en maandag ook dinsdag bijj mijn verzorger deed ze het weer.. zadel is goed vorige maand gekocht helemaal gecheckt

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 20:57

ik denk dat er toch meer aan de hand is.
ze vertoont dit gedrag nadat je haar al 4 jaar verzorgd hebt,meestal is zo n gedragsverandering het gevolg vn iets lichamelijks.
ik zou haar eerst laten chekken voordat je verder gaat

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 21:29

Is er misschien nu iets anders dan toen ze nog niet van jou was?
En dan denk ik aan bijv. zadel, dekje, hoofdstel, bit?
Tanden kunnen ook nog een oorzaak zijn, van scherpe randjes kan een paard heel erg in staking gaan.

MarRic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 08:58

Het lijkt er inderdaad op dat ze pijn heeft.
Misschien kun je er een dierfysiotherapeut even naar laten kijken om in elk geval dat uit te sluiten of te verhelpen.

De dierfysiotherapeut kan ook kijken of het zadel wel goed op je paards rug ligt.
Succes!

haukieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 09:02

Mijn paard staakte ook van het ene op het andere moment en had m toen al anderhalf jaar. Ik zou zeggen haal er eerst een osteopaat bij, die van mij is er enorm van opgeknapt en staakt niet meer. Tevens heb ik een ander zadel gekocht, omdat ik toch twijfelde. Ga nu eerst in ieder geval veel VD-en, zoadat je paard in ieder geval respect voor je houdt.

soof20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-07 20:08

tanden laten nakijken dacht ik zelf namelijk ook maar was niks mis mee, maar zodra er iemand anders op stapt doet ze helemaal niks en is ze super braaf... dus ergens last van hebben nee dat geloof ik niet dan zou ze het dan ook moeten doen... en na 15min staken heb ik er echt lekker aan het lopen

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 20:13

Hoe vaak reed de vorige eigenaar (es ) erop en hoe vaak reed jij?

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 20:14

als ze het bij een ander niet doet is alles toch duidelijk?