Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
JustBepr0ud schreef:Ik denk dat je zo wel goed bezig bent.. zo zou ik het ook doen als het paard niet meer te stoppen is.
Zorg wel dat je niet vast blijft houden als je hem wilt inhouden.. dan kan het trekwerk worden en een paard wint altijd.
Ophoudingen maken dus![]()
Succes!
.
.
.
Uiteindelijk kan je hem makkelijk terug rijden (heb ik nu ook, hij is nu heerlijk op mn zit
)
vooral buiten,, dan gaan we galoperen en dan krijg ik hem niet meer terug haha tja,, hij is gewoon sterker,!
gewoon lessen is het beste,, en mischien niet buiten galoperen,,
meisje19 schreef:Doet ze het ook in de bak?
Zo ja, spoor haar lekker aan en als ze dan terug valt, weer aansporen tot een redelijke galop. Op deze manier is er niks meer aan want dan moet ze door totdat ze echt niet meer kan.
Veel succes

Maks_ schreef:Ik heb er ook aan gedacht om hem uit te laten rennen maar het probleem is, hij wil heel graag en heeft een goede conditie en stopt dus niet snel. De eigenaresse van mn paardje loopt er men marrathons mee van 25 en 30 km dus voordat hij is uitgerent zit ik al in china =P
Mijn verzorgarabier had dit probleem ook. Maar dan ook in de bak. Wat ik heb gedaan is gaan longeren zonder lijn, zonder zweep niks en alleen maar op stem harder en langzamer laten gaan. Als ze nu weer zo hard gaat in het bos dan begin ik gewoon heel rustig ho ho te zeggen dan gaat ze in combi met zwaar zitten etc wat jij ook beetje doet rustig lopen. Laat je hem ook als je terugrijdt galopperen of niet?