Afgelopen zondag was het zover. Ineke heeft de eerste stapjes op Zoë gereden. Na wekenlang te hebben gelongeerd af en toe met zadeltje op haar rug, hebben we zondag gedurfd om op te stappen. Eerst nog maar even met zadel gelongeerd.
Ik was de fotograag. De beste foto’s heb ik er tussen uit gepikt om jullie een beeld te geven van hoe het ging.
Even rustig in stappen:
Ineke die toekijkt hoe Zoë wordt gelongeerd door de instructrice:
Nog even een galopje om haar wat moeier te krijgen:
En toen erop. De keren dat we hebben gehangen reageerde ze ook al niet, dus we hadden goede moed met opstappen:
En netjes wegstappen:
Ze was echt super braaf tijdens het stappen. Uiteraard nog wel met haar hoofd richting de sterren, maar ze heeft tijdens het stappen geen bok gegeven. Ik was zo blij, dat ik helemaal vergeten ben van deze periode nog wat foto’s te maken.
Toen werd er besloten om toch maar een rondje in draf te maken. Even om te kijken hoe ze daarop zou reageren. We dachten ook dat dit goed was, aangezien ze nu nogal onder de indruk was, ze dit wellicht ook nog wel zou oppakken.
Dus een klein rondje in draf:
En vervolgens moest er natuurlijk ook weer worden afgestapt:
We waren echt heel erg trots op onze kleine meid. We hebben afgelopen week nog geen tijd gehad om het te herhalen, maar willen zondag er weer op kruipen en het dan regelmatiger laten terugkomen in de week om haar te laten wennen.
Al met al was het een geslaagde dag.
, leuk hoor, succes verder!