Ik lease 1x in de week een paardje, op 4 andere dagen rijd iemand anders haar. Nu paardje is 15jr, en heeft vorig jr nog wedstrijden gelopen, vanwege versleten knieën ging ze moeilijk lopen en veel schudden met haar hoofd, nu wordt ze nog recreatief gereden.
Ze zit vrij vast aan de rechterkant, in stap en draf is hier nog mee te werken, maar in galop is het bijna onmogelijk om een volte te maken, alleen als je voor het galoperen goed figuren blijft maken, gaat ze goed nageven en is de galop ook te doen, hoewel dit haar zwakke plek blijft.
Dit kan een zere arm geven bij jou rechts. Nu ik krijg haar na een uur er wel doorheen. Maar die andere vrouw rijd haar vaker en heeft veel pijn in haar rechterarm/schouder, en omdat dit ook ter nadele komt van haar werk, is besloten om een slof te gebruiken die vast zit aan het zadel, niet strak ofzo, maar zodat het paard wat nagevelijk blijft lopen.
Is dit een oplossing, want het paard moet toch er doorheen gereden worden, die andere vrouw lukt het niet, jammergenoeg rij ik maar 1x in de week. Toch lost dit niks op.
Wie vind dit ook?