Sorry voor de algemene titel maar ik kon het even niet beter verwoorden in alleen de titel. Ik zal eht wel ff uitleggen hoe het zit.
Als ik wil aangaloperen in de linkergalop gooit mijn paard der hoofd extreem naar rechts. Juist, dan krijg je dus rechter stelling (en niet zo'n beetje ook) als je wil aangaloperen in linkergalop. Verder heb ik alle hulpen juist. Rechtergalop is geen probleem, ik hoef maar door te zitten en ze maakt al een aangaloper huppel (Op zo'n moment rijd ik haar terug in een rustige draf en laat haar aanspringen op mijn hulpen).
Maargoed, vandaag heb ik echt alle mogelijk manieren geprobeert haar, voor de 2e keer, in de linkergalop te krijgen. De eerste keer aanspingen ging bij poging 2 goed. Daarna even rechter galop gedaan en toen wou ik nog even een paar passen links doen.
Ik heb haar op voltes proberen aan te laten springen, alle voltevarianten tussen de "gewonen" en de 10 meter volte hebben we gehad. Zelfs met de 10 meter volte waarop ze de juiste stelling had spring ze aan in rechter galop. We hebben gewoon in hoeken, op rechte lijnen, in bochten (dus tijdens wendingen). Zelfs nog op het verkeerde been lichtrijden en dan vanuit het lichrijden proberen.. Maare niks had baat...
Is er iemand die hier ook 'last' van had? Of iemand die weet hoe het op te lossen is? Maandag heb ik weer les dus dan zal ik het ook aan mijn instructice voorleggen

Dus meldingen met neem les zijn niet van toepassing

Ik hoor graag sugesties