Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
fallenangel3 schreef:Misschien ben ik nu een beetje kort door de bocht maar als het probleem veroorzaakt is (volgens haar) door een rijprobleem... dan zou dit toch ook opgelost moeten worden door op de juiste manier of een andere manier te gaan rijden? (indien er geen blijvende slijtage is ontstaan).
Springschoenen aanschaffen bied dus geen oplossing. Krijg je les? Want dan kun je ervoor zorgen dat je instructrice duidelijk maakt aan de eigenaar dat het niet aan jouw rijstijl ligt (ik ga er voor het gemak vanuit dat dit niet het geval is).
polly2 schreef:Ten eerste...wat zou je doen als het je eigen paard was? Zou je dan springschoenen om doen? Zo ja...dan nu ook doen. Ik vind namelijk dat je met het paard van een ander moet omgaan alsof het je eigen paard is. Springschoenen hoeven helemaal niet zo duur te zijn.
Ten tweede: het strijken/of aantikken op de hoefballen kan idd wel komen door het rijden. Als een paard niet voldoende voorwaarts wordt gereden, kan het zijn dat een paard die er aanleg voor heeft, het erger gaat doen. Goed dat je les neemt,. dan kun je kijken of je daar iets aan hebt.
Ten derde: je kunt aan de eigenaar vragen of de hoefsmid de volgende keer hier rekening mee kan houden (kost niks extra). De hoefsmid kan als het paard voor op ijzers staat, het ijzer wat meer opzet geven, waardoor het voorbeen wat sneller wordt. Hij kan het achterbeen ook iets trager maken. Dit kan het paard ook helpen om makkelijker te lopen. En dat in combinatie met jouw lessen en springschoenen...alles opgelost toch.
Als je echt graag voor dit paard wilt gaan...dan moet je er ook af en toe wat voor over hebben.
ik vindt dat de eigenaarresse niet zo uit haar dak hieft te gaan als ze uit haar dak ging zoals jij zegt.... het is ook haar eigen risico... ik denk dat dit niet zo zeer een prbleem is maar dat jij en de eigenaarresse aleen langere tijd een probleem hebben als ik jouw verhaal zo lees.. vraag aan de eigenaarresse om opties wat te doen. het is en blijft tenslotte haar paard... waarom zou je geen springschoenenkopen? als je zoveel om het paard geeft? het is geven en nemen en dat moet van beiden kanten komen!!! superwoman schreef:Als je been geeft, móet ze reageren. Dan zórg je dat ze reageerd.
Daarna hou je je been stil.
Wanneer je weer been geeft, móet ze weer reageren en anders zorg je daar weer voor.
Het constant drijven is de reden waarom ze niet aan je been is.
Het ligt dus niet aan haar.
ik zou met de eigenaar gaan praten...want dit is niet fijn voor jullie allebij....
Tuurlijk kan het zijn dat het paard zelf schever is geworden, maar elk paard is van nature scheef. Dat aantikken kan ook komen doordat het paard al geboren is met een afwijkende stand, beetje raar van de eigenaar om jou daarvan de schuld te geven. En springschoenen lijken me geen slecht idee, die zijn er niet om het paard te leren z'n benen op te tillen, maar om de kroonranden en de ballen van de hoef te beschermen tegen beschadigingen. Door springschoenen gaat een paard niet ineens veel beter lopen ofzo