Hoi Iedereen!!
Ik ben hier dus nieuw op het forum! Heb al een hele tijd meegelezen maar nu besloten om ook een account aan te maken en mee te kletsen...
Ik heb ook al meteen een vraagje..
Ik heb mijn pony Nathan nu al bijna een jaar. We krijgen pas sinds vorig jaar november ergens serieuze prive dressuurlessen telkens 1u / week.
Nu zijn we al kilometers vooruit gegaan...
Alleen de ontspanning / nageeflijkheid / ... lijkt maar niet te komen.
Ik weet dat er al een centraal topic over aan de teugel lopen is maar daar vond ik niet meteen een antwoordje.
Als we les hebben kan ik hem misschien een paar passen naar beneden krijgen maar vaak begint hij dan meteen te hangen of schiet dat hoofd weer de lucht in. Als we alleen rijden komt hij gewoon niet naar beneden maar blijft de nek verticaal.
Ook de achterhand is er niet heel actief bij hoeweel ik veel overgangen, voltes, ...maak.
Ik rij met een simpel trensje en soms ook met martingaal omdat hij zijn hoofd heel hoog in de lucht durft gooien.
Bij mijn instructrice is hij dan weer wel actief, nageeflijk,zit die achterhand er goed bij dus het ligt wel aan mij... Ik rijd ook een fjord, Valentino, bij van iemand en die loopt vaak wel mooi nageeflijk als ik hem rijd.
Ik weet niet goed hoe ik dit moet oplossen.
Iemand tips?