Citaat:
Dat vind ik een vreemde vergelijking... Een jaar stilstaan kun je niet vergelijken met het wel of niet snel opbouwen van een sprong.
Ik vind ook dat het afhankelijk is van de combinatie. Die van mij wordt bijvoorbeeld heel snel slordig op hindernissen onder de meter. Als ik blessures wil trainen, moet ik vooral gaan laagvliegen. Uiteraard, moet hij hier beter in worden, maar feit blijft dat die van mij eerder slechter, dan hoger wordt van laag springwerk. Dan ga ik liever cavaletti's trainen, daar worden ze vele malen sterker en technischer van.
Wat betreft het hogere werk. Bij mij is het afhankelijk van wanneer ik concours heb. Als ik op wedstrijd ga en ik weet dat het daar op 1.20 staat dan train ik de week daarvoor 1 keer op hoogte ipv op techniek. (Techniek kan bij mij ook wel op een metertje, daarvoor hoeft hij niet gigantisch de lucht in). Maar vlak voor een wedstrijd bouw ik wel op. Dressuurmatig rij ik hem dan beter los met meer buigwerk in de training, om hem zo lekker los in het lijf te krijgen. (De meeste blessures ontstaan niet door de hoogte, maar door slecht loswerken)...
Om te voorkomen dat je je paard overspringt, tel ik de sprongen. Als ik uiteindelijk naar een hoogte van 1.30 toe wil, dan ga ik niet een half uur lang huppeltjes maken. Voor je het weet hebben ze al 40 sprongen in de benen. Dat is gewoon teveel, zeker als je nog aan het opbouwen bent en ook in de hoogte nog iets wilt trainen. Ik bouw in die gevallen (wedstrijdtraining) dus ook vlot op.
[/quote]
je vind het misschien een rare vergelijking maar dat is het toch zeker niet .. wanneer spieren niet getraind zijn *bij een jaar stil staan dus ook!* kun je geen dingen ervan vragen die ze niet veel doen..