Sinds 2 maanden heb ik een nieuw paardje te berijden genaamd Moira. Het is een merrie van 1.62, 13 jaar oud en heeft als vader Samber. Nadat mijn pony verkocht werd kreeg ik deze aangeboden om te rijden en daar was ik erg blij mee. Het is een heel eerlijk dier die geen kwaad in zich heeft. In het begin hebben we een tegenslag gehad, omdat ze een ontsteking in haar achterbeen had. Gelukkig is dit snel weer over gegaan en kon ik met haar aan de slag. Ze is nog wat vast op links, maar dat wordt al beter. In de galop ging ze in het begin ook nogal hard maar dat is ook al een stuk verbeterd. Ik denk dat ze dit in het begin deed omdat hiervoor veel met haar is gesprongen.
Vandaag was het dan zo ver. Ik ging voor het eerst op wedstrijd! Ik mocht de B overslaan omdat ik met mijn pony M1 heb gereden dus dat was wel fijn, maar natuurlijk extra spannend. Het wijken zat er nog niet geweldig in. Ze miste wat buiging. Ik ging dan ook niet voor de punten, maar voor de ervaring, om te kijken hoe het gaat.
Eigenlijk liep alles op rolletjes. Ze ging makkelijk de trailer op en af, ze was niet bang en ze liep lekker!
De 1e proef had ik 189 punten en een 1e plek! De verbeter punten waren de overgang van galop naar draf en de gebroken lijnen die ik te klein had gemaakt. Volgende keer aan denken.
De 2e proef had ik 193 punten en wederom een 1e plek! Commentaar hierbij was dat ik de voltes te groot maakte en dat de overgang wederom van galop naar draf vloeiender moet. 2 WP erbij:D
Ik heb helaas niet veel foto's maar wel een indruk van Moira! (Op wedstrijd heet ze trouwens Maybe)
Ik heb trouwens nog wel filmpjes, maar weet niet goed hoe ik die erop zet. Iemand een tip?
Groetjes Nicole
. Leuk paardje heb je! Ik dacht bij de afstamming Samber meteen aan een bonte maar dat hoeft natuurlijk niet.