Eerste x op Amon, met touwhalstertje!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Joyce_

Eerste x op Amon, met touwhalstertje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 18:02

Jaja, donderdag was het zover lalala Ik had de eer om op Amon's rug mee te mogen liften!
Lester, mijn verzorghobbeltje, staat sinds een maandje op dezelfde stal waar Amon (van Amon_)staat, en dat kwam mij dus heel goed uit, hihi! Brenda heeft me al een paar keer met Lester geholpen met Parelli, en had ook al eens 'gegrondwerkt' (raar woord Tong uitsteken ) met Amon, en donderdag dus voor het eerst erop Cool

Heb echt genoten van hem! Amon is gewoon echt ontzettend gaaf! Heel makkelijk stuurbaar, goed aan de hulpen (die wat anders zijn dan op een "normal" manier rijden, trouwens.), en ben helemaal weg van hoe ie eruit ziet. Lekkere korte, brede nek, vind ik wel leuk!

Zelf moet ik nog heel veel leren, ben het zadel én het paard niet gewend, en ondanks dat ik Lester ook wel met touwhalster reed, moet ik nog heel erg wennen aan de rijstijl. Ben eigenlijk voornamelijk een dressuurzadel en dressuurhulpen gewend, en dan een western-boomloos zadel, ineens veel meer met fases bezig zijn (en zéker mijn zit Bloos ), en nouja, het is gewoon allemaal weer even anders!
Zoals ik al zei, mijn zit is niet om over naar huis te schrijven, haha! Omdat mijn beugels wat kort zaten heb ik een enorme stoelzit, holle rug trek ik altijd wel, en heb echte dressuurhandjes op sommige foto's!

Maargoed, genoeg gekletst, hier de foto's van Amonneke en mij!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heb ook wat mindere foto's erbij geplaatst, zoals de laatste, kan iedereen even mooi zien hoe het écht ging, en niet alleen de mooie ontspannen stukjes. Knipoog

Tips, commentaar, kritiek en alles mag natúúrlijk!

Anoniem

Re: Eerste x op Amon, met touwhalstertje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 18:03

Je foto's doen het niet.

ditatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 18:05

fotos doen het niet in ieder geval niet bij mij Boos!

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 18:06

bij mij doen de foto's het wel maar ziet er wel goed uit hoor!

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 18:07

Doen ze het nu wel?

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 18:07

Bij mij doen ze het wel.
Leuk paard, Amon! Wat voor ras is hij?

Ik vind jullie er leuk uitzien samen! Lachen

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 18:08

Hij lijkt echt onwijs op een paardje wat ik vroeger kende, ook die grijze manen en zo stevig. Zo kom je ze toch niet vaak tegen.

Ik vind dat je het toch maar knap doet hoor *LOL*

_Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 18:09

Bij mij wel!, goed voor eerste keer! Bij mij ging t hééél erg anders!

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 18:10

Wat een knap paard!! Wat voor ras is hij?
En het voelt heerlijk he, zo rijden! Pas maar op, voor je het weet wil je niet anders meer Knipoog

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 18:11

Amon is een AndalusiërXKwpnner Lachen Is inderdaad niet echt een bouw/paard/kleur die je heel vaak tegenkomt, maar ik vind 'm érg leuk Tong uitsteken

Voordat ik er commentaar op krijg: ik weet dat ik op sommige foto's een onderkin trek, dat doe ik wel vaker met rijden, en het ziet er niet uit, haha Clown

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 18:11

Myukii schreef:
Amon is een AndalusiërXKwpnner Lachen Is inderdaad niet echt een bouw/paard/kleur die je heel vaak tegenkomt, maar ik vind 'm érg leuk Tong uitsteken

Voordat ik er commentaar op krijg: ik weet dat ik op sommige foto's een onderkin trek, dat doe ik wel vaker met rijden, en het ziet er niet uit, haha Clown

Jee dat is écht toevallig, dat was dat paard wat ik kende ook Nagelbijten / Gniffelen

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 18:13

djodjodjo schreef:
Wat een knap paard!! Wat voor ras is hij?
En het voelt heerlijk he, zo rijden! Pas maar op, voor je het weet wil je niet anders meer Knipoog

Haha, dat wil ik al niet meer Haha! Met Lester (zie profiel&avatar Knipoog ) reed ik vorige zomer een hele tijd met alleen een touwtje om z'n nek, héérlijk!

@Esmee: Serieus? Nagelbijten / Gniffelen Wow, da's wel erg toevallig! Waar kende je hem van? Ik ken verder niets van Amons 'geschiedenis', maar zijn eigenaresse vast wel, dus ben wel benieuwd of het dezelfde is!

ditatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 18:14

nu doen ze het wel ziet er leuk uit jullie zijn goede combi ..
zag je vanmiddag ook lopen met amon ..

ditatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 18:15

amon is toch andalusier x gelder??

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 18:16

Hee wat leuk Lachen.

Wat ziet Amon er goed uit zeg Lachen. Kan mij nog foto's van een aantal jaar geleden herinneren waar hij een stuk magerder op was. Compliment voor de eigenaresse OK dan!

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 18:18

Leuk beest. Ziet goed uit. Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 18:25

Leuk zeg! Ziet er goed uit, ondanks de mindere momenten zijn er nog zat positieve momenten!

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 18:33

Hihi, allemaal mensen die Amon al kennen Knipoog Van wat ik van de foto's heb gezien is hij inderdaad een stuk opgeknapt, leuk om te zien hoe een paard zo op kan fleuren

Ditatje: Pff, KWPNner, Gelder, allemaal hetzelfde voor mij, haha! Ik heb geen flauw idee, Brenda heeft me gezegd dat hij AndaXKWPNner was, dus dat geloof ik maar Haha!

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 20:18

Wat is ie leuk zeg Haha! Het rijden ziet er heerlijk ontspannen uit!
Verbeterpunten noem je zelf al Ja

Amon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 06:54

Owowow, mis ik zomaar het topic van mijn kanjer Clown Ookal is topic paar dagen oud, plant toch mijn reactie neer. En bedankt voor alle leuk reactie's, ben ook trots op mijn ventje, maar ook op Joyce. Een eerste keer op Amon is altijd afwachten hoe hij reageert, want is de klik er niet, dan loopt hij niet of moeilijk. Maar bij Joyce had hij de gang erin, hij vondt het leuk. Hij liep vlot door, en bood zelf herhaaldelijk een galopje aan, hij had er zin in Haha! De beugels mogen de volgende keer langer, maar dat zal Joyce inmiddels wel gedaan hebben. Je bent gauw geneigt tot een stoelzit in dit zadel.
Amon zijn vader was een gelder, terug te vinden in zijn stevige benen, mams een Anda.
Ik ben ontzettend blij met Joyce, want lichamelijk ben ik steeds slechter geworden het laatste jaar, rijden gaat dus erg moeilijk bij me, als Joyce hem vaker rijd kan ik me bij het grondwerk houden. Zo blijft hij toch goed in beweging.