Ik, een 40 jaar jonge cowboy in spé
, zit met een mega probleem
. Ik heb enige tijd geleden een Quarter gekocht van 18 - 19 jaar oud met het doel lekker buiten te gaan rijden. Op stal en op het erf is het een mega lief paardje je kunt er echt alles mee doen dan, in de bak kun je er ook nog wel het e.e.a. mee doen.
Echter zo gauw je naar buiten gaat dan is het hek van de dam en peert ie er tussen uit dan is ie met geen mogelijkheid terug te rijden of tot een stop te bewegen.
De dame die nu al gezorgd heeft dat ie weer redelijk tot goed te berijden is (dank je Cindy) durft er echt niet meer mee naar buiten, zij reed zelf echter met een soorttement van halster en ik rijd zelf met een sidepull.
Ik heb begrepen van mensen die er veeeel meer verstand van hebben dan ik dat ie nogal hard in de mond is zodoende hebben wij hiervoor gekozen.
Kan iemand mij hiermee helpen, ik kan er wel een mega bit in knallen maar dat wil ik op voorhand nog niet want dat vind ik niet "eerlijk" naar het paard toe.
Dus als iemand voor dit bommetje een oplossing heeft anders dan een mega bit er in knallen of naar de Mora te brengen dan hoor ik het graag van jullie.
Bedankt alvast en de groeten
Bart & Linda