Rijden met een slof........

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wel of geen slof

Ja als het jou zelf niet lukt vanwege die ontsteking
9 (21%)
Hmm eerst even de meningen bekijken
15 (36%)
Ja het is het proberen waar
17 (41%)

Totaal aantal stemmen: 41

MissVanna

Rijden met een slof........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 10:50

Hey mensen ik heb een aantal keer een ontsteking gehad aan mijn linkerschouder.
Het zal bij mij altijd een moeilijke arm blijven ( gevoelige plek)
Daardoor kan ik niet veel vragen. Mijn paard weet dat nu ook. Het probleem is nu als ik een ophouding vraag dat ze er onder uit kan komen door flink te gaan hangen.
Nou heeft mijn lesgeefster en ik al een aantal dingen geprobeerd.

Met bijzetjes gelongeerd. ( Maar die heeft ze toen kapot getrokken )
Ik weet je zou denken van hmm maar echt stevig zagen ze er niet uit dus we hebben nu halstertouwknips op gezet. Maar die bijzetjes helpen ook niet.
Stiek ja daar kom ze ook onderuit.
Nu zijn we zover om een slof zelf ja ik ben niet zo van die dingen op en om het paard.
Je moet het zelf doen. Ik ga zo en zo onder begeleiding ( in de les ) alleen met slof werken.

Jullie meningen of ideen ......! Altijd welkom

love_supream

Re: Rijden met een slof........

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 10:52

ik hou niet zoo van die dingen

rianne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 10:53

Rijden met een slof kan geen kwaad als je het alleen in je les doet met begeleiding

MissVanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 10:54

Ja onder begeleiding was ik zo en zo al van plan.

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 10:55

ik vind geen 1 van de antwoorden van je vraag bovenin,
Ik vind dat als jij ''niet'' kan rijden met je arm,
je daarom niet een paard met een slof moet gaan rijden.

MissVanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 10:58

Maar wat moet ik er dan aan doen volgens jou dan?

DON___RUBIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 10:58

ik vindt dat als ik dat zo hoor dat hij overal onderuit komt en de bijzet kapot trekt is het toch een aardige jonge !! ik denk dan vooral omdat je met je arm zit... niet beter kunt kijken naar een paard die wat makelijker voor jou is kan t ook verkeerd zien
maar t is maar een optie Cool

MissVanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 11:01

Weet het maar zo snel wil ik de moet niet opgeven.
mijn lesgeefster heeft gezegd het is maar voor een paar keer.
Zodat zij weet van okey ik kan er niet onderuit komen niet dat het voor altijd is.
Laatst bijgewerkt door MissVanna op 22-04-07 11:01, in het totaal 1 keer bewerkt

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 11:01

MissVanna schreef:
Maar wat moet ik er dan aan doen volgens jou dan?

Ja dat zat ik na mn bericht ook te bedenken!
Nogal een vervelende situatie.
Ik vind het alleen niet eerlijk t.o.v het paard dat je met hulp ga rijden als je het ''zelf niet'' kan.

MissVanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 11:03

Ja okey weet ik. Ik snap jou ook maar je hebt mij stukje ook gelezen ik ben ook eerlijk niet van die dingen.
Ik wil gewoon kunnen rijden zonder al die ( vervelende ) hulpteugels voor mijn paard.

MissVanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 11:04

Maar ik wel dat ik normaal met haar kan gaan rijden. En daar zoek ik een oplossing voor.

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 11:05

Tuurlijk , je zal het vast allemaal niet zo willen en het goed bedoelen!
Maar ik vind dat je dat niet kan maken vanuit je paard.
Misschien is een bijrijder een idee ? Of gewoon een paar keer aan de longeerlijn en dan de buitenteugel goed begrenzen oid?

MissVanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 11:07

Ja inderdaad misschien wel.
Maar longeren heb ik al een tijd geprobeerd en heeft toen ook niet echt geholpen. Maar inderdaad een berijster misschien wel.

MissVanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 11:10

En ik heb haar ook al een tijd laten masseren misschien dat er iets bij haar vast zat of iets.
Maar eigenlijk was ze volgens de maseur heel erg soepel en losjes.

DON___RUBIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 11:10

trouwens je zegt je paard hangt in de teugels dus hij loopt veel te diep geef mij dan eens een rede waarom je er ook nog iets aan wilt gaan hangen.. Bloos toen ik die van mij kreeg he liep ze zooo diep niet meer normaal zo erg.... en kmoest haar boven in proberen te rijden dan 5 min dan 10 mijn iederdag moet je dat nu ook weerniet gaan doen dan houd jij niet vol en dat houd je paard niet vol ! maar dat helpt heel erg goed ! die van mij die loopt nu ook een half uurtje mooi boven in langer houd ze nog niet vol Verdrietig ! maargoed... maar jij zit met je arm dus dat kan nog wel een probleem worden want ik vondt het in het begin erg zwaar en als jeje paard nu eens een weekje door je trainer laat rijden dat die je paardje een beetje hoger kan zetten..want kdenk dat t voor jou erg moeilijk zou zijn Ach gut Knipoog

Groetjes
Haha!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 11:13

Zal ik ook eens even reageren...
- TS geft aan minder kracht te hebben in arm, waardoor paard onder werk uit kan. Houdt dus ook in dat ze minder kracht op de slof kan zetten. Ga nu eens bij jezelf te rade; hoeveel kracht zet jij op je gewone teugel? Is dat verschil dan nog werkelijk zo groot?
- TS wordt begeleidt in het rijden met slof. Dus zie ik het probleem niet meer; ze zal er meteen op gewezen worden bij verkeerd gebruik.

Ik vindt het best ver gaan om dan maar te zeggen dat ze niet bij het paard past, dat dit niet eerlijk is tegenover het paard. Een onsteling is meestal van tijdelijke aard. En ze rijdt onder begeleiding! Hoeveel van ons hebben ook een paard dat het trekken af en toe eens uitprobeerd? En hoeveel van ons houden dan ook een goed vast?
Mischien dat een bijrijdster paard er wel door heen kan rijden, maar dat zal ook niet zonder slag of stoot gaan Knipoog

Vitj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 11:16

Vind met een slof rijdn helemaal niet erg. Zolang je je paard er niet mee ophangt. Eenmaal als je weet hoe je er mee moet rijdn, looptje paard ontspannen en het is ook een hulp voor jezelf (het paard waar ik mee rij, deed vaak zn neus nr voren bij overgangen, maar dit is nu ongeveer opgelost). Het is verstandig dat je er eerst mee in de les gaat rijdn, zodat als je iets verkeerd doet het kan zeggen. Je mag het ook alleen maar gebruikn als men het nodig hebt (vind ik toch).

MissVanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 11:18

Ja en heb er nooit last van gehad sinds de laatste tijd van toen ik die ontsteking heb gekregen.
Nog nooit ze kan zo lekker lopen.
Maar nu ze weet dat ik last heb van mijn schouder denkt ze ja dag.
En dan door iets te veel te gaan lopen leuren krijg ik last. En ja zij heeft het dan gewonnen.

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 11:18

Juut schreef:
Zal ik ook eens even reageren...
- TS geft aan minder kracht te hebben in arm, waardoor paard onder werk uit kan. Houdt dus ook in dat ze minder kracht op de slof kan zetten. Ga nu eens bij jezelf te rade; hoeveel kracht zet jij op je gewone teugel? Is dat verschil dan nog werkelijk zo groot?
- TS wordt begeleidt in het rijden met slof. Dus zie ik het probleem niet meer; ze zal er meteen op gewezen worden bij verkeerd gebruik.

Ik vindt het best ver gaan om dan maar te zeggen dat ze niet bij het paard past, dat dit niet eerlijk is tegenover het paard. Een onsteling is meestal van tijdelijke aard. En ze rijdt onder begeleiding! Hoeveel van ons hebben ook een paard dat het trekken af en toe eens uitprobeerd? En hoeveel van ons houden dan ook een goed vast?
Mischien dat een bijrijdster paard er wel door heen kan rijden, maar dat zal ook niet zonder slag of stoot gaan Knipoog

De Ts geeft aan dat ze door de ontsteking er meer moeite mee heeft , en dat het altijd een zwakke plek blijft!
En als het verschil ''werkelijk'' niet meer zo groot is , waarom dan een slof ?
En misschien heeft de begleiding er wel helemaal niet zoveel verstand van, dat kan je vanuit hieruit niet concluderen Knipoog

Liveyourlife

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 11:22

Als je je slof gewoon als hulpmiddel gebruikt dan vind ik dat echt helemaal prima. Zeker ook omdat ik lees dat je het ook nog eens onder begeleiding doet. Als je een slof goed gebruikt kan die zeker je soms een steuntje geven, en dat heb je soms nodig. Dat heeft niets te maken met wel of niet bij je paard passen.
Zelf gebruik ik heel af en toe de slof, als ik het nodig vind en ik ben er dan tevreden over.
Omdat sommige mensen een slof op een niet zo fijne manier gebruiken, wordt het nog wel eens als een soort martelwerktuig gezien door mensen. Naar mijn idee gaat het niet om de slof, maar om wat je er mee doet!
Ik hoop dat het jou gaat helpen en dat je snel weer fijn kan rijden. Succes!

MissVanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 11:24

Dankje wel voor jullie meninge.

MissVanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 11:29

Kijk en sommige gebruiken hem nog erger. En dan zeg ik okey jullie hebben gelijk.
Laatst bijgewerkt door MissVanna op 22-04-07 11:34, in het totaal 2 keer bewerkt

Liveyourlife

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 11:33

@ MisVanna : Maar dit is ook geen rijfoto maar een standfoto. Dan kan ik niet zien of de slof goed gebruikt wordt.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 11:33

Misschien een raar idee van mij.
Maar kan je niet beter je teugel losser doen aan de kant waar je paard gaat hangen.
Mijn fries wilde ook weleens flink vastpakken maar zodra ik die kant van mijn teugels dan los(ser) gooide was het getrek en gehang over.

MissVanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 11:34

Ja okey maar zo en zo je kunt al ziet dat de slof al helemaal straxs is en teugels die zijn er eigenlijk voor niks.