Vast zitten...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dancertjje

Vast zitten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 09:22

Hebben jullie misschien tips voor als je paardje een beetje vast zit op een kant?
Bloos
XXX

Avanti_

Re: Vast zitten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 09:26

Ik heb geen id ik zit met het zelfde probleem Bloos

Harvest_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 09:29

Los werken, veel voltes rijden en beginnen met stelling zodat hij soepeler word.
Je kunt ook aan je instructreur vragen of hij nog een paar goede figuren weet, veel bochten rijden met veel stelling! Lachen

Dancertjje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 09:30

Harvest_Moon schreef:
Los werken, veel voltes rijden en beginnen met stelling zodat hij soepeler word.
Je kunt ook aan je instructreur vragen of hij nog een paar goede figuren weet, veel bochten rijden met veel stelling werkt altijd! Lachen

Inderdaad daar ben ik al mee bezig zowieso maar ik was gewoon ook even benieuwd of mensen hier nog andere tips hadden...

mriinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 09:33

Slangenvoltes maken met zoveel mogelijk bogen, voltes verkleinen en vergroten, zoiets Knipoog Dat deed ik altijd toen de mijne vast zat in haar rug. En het helpt misschien ook wel om aan de lange teugel een stuk te rijden, dan kan je paard z'n rug ontspannen.

Noppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 09:37

Slingeren, zowieso om je paard los te rijden aan het begin. Dus je paard naar links en naar rechts laten kijken, dat kan ook in draf en galop. En dan bedoel ik niet direct contra-stelling, maar aan de wat langere teugel, handen niet te laag naar links en naar rechts "vragen". Pas daarbij op dat je paard niet over z'n schouder wegloopt en gebruik zoveel mogelijk de binnen-hoefslag. Je zult ook merken dat je paard dan op de ene kant gemakkelijker is dan op de andere..Ook achtjes lopen is een goede oefening erbij. Je gaat net zolang door totdat het paard op beide kanten even gemakkelijk aanvoelt dan is de rug meestal ontspannen en kun je wat meer gaan vragen en je paard wat meer oppakken.

Voel je dat je paard op een gegeven moment weer een kant vastpakt of vastzit dan kun je je paard in contra-stelling vragen of laten ontspannen met bovengenoemde oefeningen. Daardoor laat je paard z'n rug los en zal hij gemakkelijker op beide kanten nageven....Het werkt echt, dus het proberen waard!!

Succes!! Knipoog

missnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 09:43

Juist proberen meer druk te houden op de andere teugel. Iedere keer zelf heel goed op je handen letten. Laat je niet verleiden om die sterke kant steeds weer vast te pakken. Probeer precies het omgekeerde te doen.
Daarnaast heel veel voltes en tempowisselingen rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 10:00

Oefeningen op de grond (buiging, stelling); dus onbelast.
En verder je paard masseren en stretchen.

_katja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 20:41

ik heb ook een pony die dat heel erg heeft,
ik rij veel voltes en steeds openen en sluiten,
om veel stelling te vragen trek ik eerst haar hele hoofd naar binnen en wacht netzolang todat ze mee geeft,
en dan laat ik rustig los en beloon haar.
dit doe ik zo omdat ik weet dat ze het kan,als het in de stap goed ga ga ik naar de draf en daarna naar de galop.

dit lijkt heel hard handig maar valt best mee, als je maar steeds beloont enzo.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 20:42

vastzitten...
in de rug? in de mond? in de kaak? in de hals?

terroel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 21:33

hem logeren met touwjes werkt super succes