Wie of wie kan mij helpen ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Avanti_

Wie of wie kan mij helpen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 09:19

Hallo ,
ik zit al een poosje met een aantal rijtechnische problemen... ik hoop dat jullie me kunnen helpen?
1. ze is wat moeilijk rond te rijden .. bij sommige instucteurs moet ik dan de teugels kort en veel druk gebruiken uit eindelijk loopt ze dan wel rond , maar als ik dan na het rijden met me hand over haar rug ga dan is die echt supper gevoelig Verdrietig en als ik haar met langere teugel rijd dan buigt ze wel iets maar niet genoeg.... Ziek maar dan heeft ze na het rijden geen last van de rug.
2. De galop was in het begin heel druk maar als ik de teugels wat langer houd doet ze dat redelijk rustig alleen heb ik het probleem in de galop, dat ik haar niet op de hoefslag kan krijgen op de linker hand en op de rechterhand wel... ze gallopeerd dan alleen maar voltes en krijg haar niet naar buiten , en als ik mijn kuit gebruik reageert ze daar altijd heel fel op.. dus dan probeer ik haar naar buiten te drukken en gaat ze steeds sneller en sneller.

vanmiddag heb ik les van jan willem van voren een clinic mischien dat hij me wat kan helpen ..
ik hoop dat jullie tips hebben b.v.d Haha!

Esperanza
Blogger

Re: Wie of wie kan mij helpen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 09:29

Ik denk dat je aan WvV moet vragen of hij je wat oeffeningen kan geven waarmee je je paard recht kan richten. Het klinkt alsof hij erg scheef is. Als je dat beter lukt, dan komt het ronder rijden vanzelf. Teugels kort en veel druk is nooit goed. Rijd het er van achter in, dan komt het van voor vanzelf!

Pas je wel op dat je dit niet te lang zo door laat gaan? Je paard kan ernstige klachten krijgen als je je rijden niet gaat veranderen. Je hebt het nu al over een goevoelige rug. Dan kun je de druk wel gaan opvoeren maar dat werkt averechts.

Avanti_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 09:55

Esperanza schreef:
Ik denk dat je aan WvV moet vragen of hij je wat oeffeningen kan geven waarmee je je paard recht kan richten. Het klinkt alsof hij erg scheef is. Als je dat beter lukt, dan komt het ronder rijden vanzelf. Teugels kort en veel druk is nooit goed. Rijd het er van achter in, dan komt het van voor vanzelf!

Pas je wel op dat je dit niet te lang zo door laat gaan? Je paard kan ernstige klachten krijgen als je je rijden niet gaat veranderen. Je hebt het nu al over een goevoelige rug. Dan kun je de druk wel gaan opvoeren maar dat werkt averechts.

ik ben er nu ook wel achter dat ik het gewoon op de manier doe waarop ik het prettig vind en waarop ikv oel dat het het beste is dus ik rijd haar nu alleen maar lang laag en nu begint ze ook regelmatiger te lopen en na het rijden kan ik gewoon over haar rug heen borstelen etc. bedankt voor je advies !

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 10:14

Mistie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 10:18

Misschien is dr pees aan de linkerkant.
Mijn welsh had dat ook, alleen dan de rechterhand.

Ik heb het verholpen met homeo patie.

Avanti_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 18:06

terroel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 21:42

ik zou hem veel logeren succes