Zit veranderd sinds paar weken?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Harvest_Moon

Zit veranderd sinds paar weken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-07 18:29

Sinds een paar weken is mijn houding op mijn pony echt slecht, voornamelijk mijn voeten.
Mijn tenen steken naar buiten waardoor mijn knieen ook niet meer goed in het zadel drukken. Ik let er voordurend op en het lukt gewoon echt niet om goed te zitten...
Van de week ree ik op een van de haflingers en daarop zit ik gewoon weer als ik een paar weken terug zat, gewoon goed met mijn knieen langs het zadel en mijn tenen naar binnen.
Wie weet hoe het komt en hoe ik er weer vanaf kom ? Lachen

Pistasche

Re: Zit veranderd sinds paar weken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 19:58

Heeeeeel veeel oefenen !
Ik heb ook wel eens een ' zitdip ' dan moet je gewoon weer oefenen om weer goed te zitten Lachen

Ik rij dan vaak zonder zadel.

Harvest_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 09:28

Hoe lang moet ik dan oefenen?
Ik doe echt hartstikke mijn best en op andere paarden zit ik gewoon normaal zoals ik eerst zat, alleen op deze pony zit ik gewoon echt belabbert hoe hard ik ook oefen Scheve mond

vallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 11:20

Zit je op verschillende zadels?

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 14:20

Als mijn zit even niet goed is ga ik idd zonder zadel rijden... dan MOET je wel goed zitten!

MonsterInc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 14:22

idd even zonder zadel rijden( als dat kan bij jou paardje ) om even weer goed je zit aan te voelen ,
of mischien zitles nemen voor een keer ?

p,s ik weet niet hoe oud je bent , maar mischien dat je in een groeispurt zit en je beugels mee moet afstellen ??

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 14:26

Oefenen, oefenen, en keihard trainen. Meer kan je er niet aan doen helaas. Ik heb het ook gehad, en het is oefenen, oefenen en nog eens oefenen. Tot dat je 'het lichtknopje' vind. Het kan trouwens wel zo zijn dat je inchmaat van je zadel te klein is, dan val je snel naar voren en heb je geen nette houding.

Maar echt waar, een houding krijg je alleen door te oefenen. En ik had eerst ook dat ik op de hengsten van de stal waar ik werk veel netter zat als op m'n eigen paard, maar het is gewoon een kwestie van oefenen. Knipoog

Ga eens zonder zadel, of zonder beugels rijden. Ga met lossen handen fietsen om je evenwicht te bewaren, oefen op je fiets met tenen naar binnen en denk constant wanneer je rijdt; 'Tenen naar binnen, hakken uit drukken, benen lang maken', en dan is de training voor je pony maar een keer iets minder, zorg dat je goed gaat zitten en haal desnoods een goede instructie erbij. Heel veel succes! Lachen

Harvest_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 17:14

Bedankt Lachen
Ik zal het allemaal eens gaan proberen en hopen dat het dan lukt, ik ga ook weer verder met gewoon stug doorgaan met proberen goed te blijven zitten.
Zonder zadel rijden op mijn pony is niet echt een goed idee, het is dan juist moeilijker om op mijn zit te letten omdat ik dan alleen maar bezig ben met mijn pony, bovendien heeft hij een erg hoge schoft.

@ Picassox, bedankt voor de tips, het enige probleem zijn eigenlijk mijn voeten, de rest van mijn houding is nog gewoon normaal als dat hij een paar weken terug was en toen ree ik ook met hetzelfde zadel en dezelfde pony Lachen

@ MonsterInc, Ik heb mijn beugels idd al flink wat langer gemaakt maar alsnog gaat het niet beter Scheve mond

kistaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 22:26

Misschien moet je je zadel eens opvullen Lachen Kan ook helpen! Als je zadel wat is ingezakt krijg je meteen een hele andere houding.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 00:43

Heel consequent eraan denken..

Michelle99

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 06:59

Als je jong ben kan het zijn dat je grooit waardoor je verhouding armen, benen, lijf veranderd.

terroel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 21:45

er zijn blokjes voor die je op je beugels kan doen door dat je voeten naar de goede plek gaat succes