In de winter reden alle lessen van de manege in de binnenbak en alle pensionpaarden daarna in de binnenbak. Ik reed altijd in de buitenbak, maar ik reed dus altijd alleen. Maar omdat het nu lekkerder weer wordt, rijdt de rest nu (natuurlijk) ook in de buitenbak. Maar als ik bijvoorbeeld aangaloppeer rent hij linea directa naar het andere paard. En dan kan je zeggen, buitenhand erbij en buitenbeen eraan, stuur hem maar op de volte, maar dat werkt dus gewoon niet. Hij is echt een kanjer van 1.78m. hoog en heeft een nek daar zeg je U tegen. Als hij zich dan ook iets in z'n hoofd haalt, heb ik niets meer in te brengen. Met rijden is hij wel braaf verder, maar zodra er een paard bij komt is de ontspanning nergens te vinden. Hij zit constant op het andere paard te letten. Dat kan zijn in stap, middenstap, draf, middendraf, galop en middengalop valt geeneens te proberen. En nu is het niet alleen voor mij een probleem, maar ook voor de mensen die bij me in de bak rijden. Want hij stopt pas zodra hij, bij wijze van spreken, ín het andere paard zit. Iemand een oplossing?
Groetjes,
Saskia.