Friese stermerrie Delsy @work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AstraGirlie

Friese stermerrie Delsy @work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-07 17:22

Hier rij ik voor de 3de keer op Danielle, of Delsy ook genoemd. Ik rij eigenlijk western nu, maar door nood aan paardrijden, nu toch ook weer engels. Tong uitsteken Ze wordt vooral ingespannen gewerkt, maar eens in de de week dus ook onder het zadel. Hou hier dus rekening mee. Ook met het feit dat ik maanden niet meer heb gereden ivm blessure van Astra. Ze is net 4 geworden, en loopt nog wat te zoeken, maar als eenmaal los is, kan ik ze al heel goed bijhouden en actiever maken. We doen ook veel overgangen en voltes om ze soepeler te maken. De galop is nog beetje wild en ruig, maar daar wordt aan gewerkt. Cap is eigen keus, evenals foute kleurenkeuze Duivel

Afbeelding

Afbeelding

eerst even uitrazen

Afbeelding

opt gemak beginnen

Afbeelding

halthouden

Afbeelding

actief maken

Afbeelding

en weer opvangen, hier verlies ik de aanleuning wel een beetje

Afbeelding

close upje

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

de razende galop

Afbeelding

vriend mag uitstappen Vork

Ik heb ook 2 filmpjes maar jammergenoeg kan ik ze niet uploaden, is een 'leen'camera, en ben het nog aan het uitzoeken.

Dit was het!

Laten jullie svp een berichtje achter? Ach gut

Groetjes
Eva
Laatst bijgewerkt door AstraGirlie op 20-04-07 17:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Vronie

Re: Friese stermerrie Delsy @work

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 17:26

Mooie fries hoor!moet je trots op zijn Ja
Heb je 3 in 1 peesbeschermers om haar voeten heen?

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-07 17:28

Ja, het zijn 3 in 1 beschermers, ik had ook bandages mee, maar aangezien de bak relatief zwaar lag, heb ik toch gekozen voor de stevigere beschermers. Ja, ik weet het, ze zijn vuil Lachen Ik zie nu ook dat mijn voeten weeral eens een eigen leven leiden, zucht Knipoog

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 17:47

Ziet er netjes uit, leuk paardje heb je onder je kont Nagelbijten / Gniffelen Volgende keer kan je bij het longeren misschien beter even de teugels in elkaar draaien dan heb je niet de kans dat wanneer er itets onverwachts gebeurt dat je paardje in de teugel gaat staan met de ergste gevolgen van dien. En let iets meer op je handen die kunnen iets lager. Verder ziet het er netjes uit Ja

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 18:18

dat dekje heb ik ook Vork
probeer op je handen te letten, je ziet veel dat ze niet naast elkaar zitten Knipoog (het is moeilijk heb ervaring mee Lachen )

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 18:20

ik vind het er netjes uitzien hoor
voor een vierjarig pikt ze het al aardig op Ja
wel een beetje op de handjes letten ja, al heb ik niet het idee dat je er mee trekt maar je wilt ze soms wat naar achteren leggen

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-07 08:32

Bedankt voor de antwoorden.

Ja, het was eigenlijk 5 minuutjes longeren, maar je weet idd nooit...dank je wel...

Ik trek echt absoluut niet hoor, want dat is altijd waar ik op let als ik rij. Bloos Ik probeer juist door mijn handen open en los te houden (niet dicht en vast zoals je veel ziet bij die dressuurruiters) een soepele teugel te krijgen, en dat werkt prima voor haar. Geeft zij dan weer druk, ik ook. Ontspant ze, ik ook. Momenteel heeft ze nog geen stabiele hoofdhouding, soms weet ze nog niet goed wat ze aanmoet met dat mensje op haar rug, en dan komt er idd ff druk op die teugels. Maar ik trek zeker niet hoor Lachen Ze moet er ook even aan wennen, want aan de koets is die verbinding veel eenzijdiger. Maar moest je haar in het begin zien en nu, dan zie ik toch veel vorderingen Pling

Zeebries

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 09:00

Je voeten! Whoosh!
Hihi, ziet er goed uit hoor, als je al een tijdje western rijd!
Ik vind jullie zeker een toffe combinatie, je past er netjes op en de kleuren... ah het hoeft toch niet altijd een setje te zijn.

xLout

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 09:00

Ziet er leuk uit!
Leuk beestje Lachen

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-07 09:13

Haha, die smiley past er inderdaad helemaal bij. Ik blijf eraan werken hoor. hehe. Ik rij nu western op mijn stage, en had mijn hoofdstel en pad al aangeschaft, dus het is nog even wachten of het zadel er ook aan komt Lachen
Het begint meer en meer te klikken wel, met haar, in het begin was ze heel vervelend, en ging ze overal waar jij net niet naartoe wilde gaan. Gelukkig is dat nu al beter Lachen

De volgende keer zal het een setje worden, en nog beter Lachen

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-07 10:06

Ik zie het nu pas, je hebt dezelfde ava, leuk Lachen

Heeft er iemand nog tips voor het volgende probleempje.
Helemaal in het begin van het rijden, of zelfs ook bij het longeren, schudt ze met haar hoofd op en neer. We hebben al de oren, tanden, bit gecontroleerd, de voorpluk ingevlochten, niets helpt. Na een 5-10 minuten, na het losrijdende drafwerk, stopt dit plots. Weet iemand wat dit zou kunnen zijn? Ze doet het dus ook tijdens longeren, en bij elke ruiter in het begin.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-07 15:03

Hierbij een paar stills, omdat het filmpje te groot blijkt :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 12:44

Hierbij ook de filmpjes

Afbeelding

Afbeelding

Cool

En wat vinden jullie?

Cinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 13:59

Wat een mooie merrie! Schijnheilig Ben jaloers op je.. Leuke foto's en filmpjes! Succes met haar en veel plezier!

terroel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 15:04

zit er leuk uit maar hou hem actief groetjes

dutselover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 16:55

Hey hey,
Mooie merrie hoor! je rijd ook heel vriendelijk. Maar als Delsy haar echte naam is, en ze is een stermerrie (wat dus betekend dat zij een ras echte fries is) is zij al 6 jaar ipv 4. Misschien iets om na te kijken Knipoog

Groetjes

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 16:57

Bedankt! Jammer genoeg heb ik maar 1 keer in de week tijd om op haar te rijden, en vaak komt er ook een andere ruiter rijden, dus zo'n vaart zal het ook niet lopen Lachen

terroel, daarom ga ik ook nog niet doorzitten, omdat ik erop zou letten ze actief te houden, en zo komt ook de achterhand mee.
Of vind jij ze niet actief?

dutselover, ik zou het moeten controleren, Bloos , Delsy is niet haar echte naam, dus zal het even navragen, ik weet verder geen details, kan best zijn dat ze al 6 is, want ze is nu bijna 2 jaar bij hen, gaat wel hard. Ben ik verward daardoor misschien Sigaar

edit: heb even gebeld, en ze wordt idd 6 in de herfst.
dus sorry voor mijn fout Lachen