Spanning tempowisselingen/overgangen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cardy

Spanning tempowisselingen/overgangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-07 11:36

Op het moment gaat het rijden super, maar sommige dingen zijn toch wel lastig hoor. Ik heb een hele sensibele merrie, wat soms best wel lastig is.

Zo heb ik (soms) problemen met haar ontspannen te houden tijdens een middendraf/middengalop. Tijdens de voorbereiding en het terug rijden ontspant ze gewoon.

Dit doet ze ook met overgangen, vooral terug. Dan gaat ze net die laatste 10de van een seconde haar hoofd omhoog duwen (onderhals der op Knipoog). Ik ben veel bezig met schijnovergangen en eerst steeds langzamer (wel actief) te laten draven (=v.b.) en wanneer ze genoeg terug is dan laat ik haar terug komen naar de stap.

Tijdens les en training gaat dit wel steeds beter, maar vooral in de proeven is het probleem. ook als ze moet halthouden trekt ze het liefst haar hoofd omhoog.

Wie heeft er en aantal tips voor mij? Het is dus vooral een probleem tijdens een proef, naast wedstrijden doet ze het ook wel maar vaak minder.

Cardy

Re: Spanning tempowisselingen/overgangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-07 18:08

niemand??

Barco

Re: Spanning tempowisselingen/overgangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 18:13

ik denk dat tijdens de proef het probleem meer bij jou ligt dan bij je paard.
Kijk goed voor je zelf of jij niet anders rijdt dan normaal. Misschien zit je toch wat meer gespannen of rijd je wat meer met je handen en vloei je haar energie minder goed af.