hoe trainen na dracht?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

hoe trainen na dracht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-07 08:02

Ik zit nu in het geval dat ik een paardje (koudbloed) na haar dracht terug oppak.
Ik vraag me af hoe jullie het nou doen?

ik doe alles zoals ik voorheen deed, ze komt zelf nageeflijk, is nog altijd erg fijn aan het been.
(dit is wel een paard die je gerust 5 maand kunt stilzetten, opstappen en mee wegrijden, de eerste keer was ze wat huppelig, maar dan was het over)

ik ben dus niet echt begonnen met eerst enkel stapwerk, dan stappen met wat draf ertussen, dan met een galopje, ik heb ze gewoon de eerste keer enkel gestapt en gedraafd om ze te gewennen, en daarna weer alles gedaan.
enkel in plaats van 3 kwartier-uur, rij ik ze maar 20 minuten-halfuur, of als ik merk dat ze moe begint te worden (is nog niet voorgekomen)

Hoe doen jullie het, en waarom?
(veulen is nu trouwens ruim een maand, merrie is ruim 2 weken aan het werk)

Liselot

Re: hoe trainen na dracht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 17:43

ik heb Urissa vorig jaar tot een week voor de bevalling doorgereden (stap en beetje draven op rechte stukken) en zat er een week na de bevalling weer op.
heb toen stap, drafwerk en een rondje galop op beide handen meegepakt. ongeveer 15 minuten gereden, dit een week gedaan (3 a 4 keer) en toen weer wat meer in het werk gezet.
let wel: ik rij haast nooit langer dan een halfuur, wel zet ik haar in dat halve uur flink aan het werk