Tarquin met halster

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Floob

Tarquin met halster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 22:30

Vorige week voor de lol een keer met alleen een halster om gereden. Gewoon om te kijken wat er zou gebeuren. Tarquin is normaal redelijk sterk, maar nooit moelijk te stoppen. En om te testen of het rijden met de zit nu beter gaat.
We hadden eerst z'n hoofdstel zonder neusriem over z'n halster gedaan zodat als hij er niet goed op gereageerd zou hebben, we nog een rem hadden. Maar het was niet nodig, dus het hoofdstel maar af gedaan.

Hij was heel braaf. heel makkelijk in stap en draf, in galop ging hij een beetje hard, maar hij kwam makkelijk terug van galop naar draf. M'n zusje heeft op Tarquin gereden met mij als fotograaf. Hij stuurt redelijk goed op de zit en bij de overgang van stap naar halthouden hoef je het maar te denken en hij staat stil. Dus een geslaagde oefening.

rustig stappen
Afbeelding

draf
Afbeelding

galop
Afbeelding

en een sprongetje
Afbeelding

Ik heb daarna nog even snel een rondje gereden met Ruby

galop (m'n handen zien er idoot uit, maar ik had maar een halstertouw dus hele korte 'teugels' ik heb daarom na deze fot met maar een hand gereden, tot het springen)
Afbeelding

sprong
Afbeelding

comentaar natuurlijk welkom

arielh

Re: Tarquin met halster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 10:19

ziet er leuk uit.
echt grappig ook:D Tong uitsteken (je moet het niet verkeerdt opvaten)

Vronie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 12:07

leuke paardjes! Ja
Misschien moet je overgaan naar bitloos, omdat hij het zo goed doet, ahha Clown

Floob

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-07 16:25

bedankt.

tja misschien toch overgaan op bitloos, maar geen hackamore, hebben we al geprobeert en dat vond hij niks.

Mies19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 16:30

Floob schreef:
bedankt.

tja misschien toch overgaan op bitloos, maar geen hackamore, hebben we al geprobeert en dat vond hij niks.

Misschien kun je eens kijken hoe hij op een touwhalster reageert? Met een touwhalster kun je nog meer duidelijk maken wat je wil omdat er niet constant druk op staat vergeleken met een stalhalster. www.paardnatuurlijk.nl raad ik je zeker aan om eens op te kijken, daar kun je veer informatie vinden over het overstappen op bitloos rijden Knipoog

aleida_thijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 16:35

touwhalster lijkt inderdaad erg op een 'gewoon' halster, wie weet rijd hij daarmee wel heerlijk! Fijn dat het zo goed is gegaan met halster! Lachen

Floob

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-07 20:52

Lijkt me leuk om ook te proberen. Mischien gaat dat inderdaad nog beter. M'n moeder heeft al even op hem gereden met touwhalster dat ze geleend had van iemand op stal toen we met bitten aan het experimenteren waren toen we hem kregen. Ze heeft volgens mij alleen in stap met een beetje draf gereden maar het ging goed.

De stal eigenaar zit sinds kort helemaal in de natural horsemanship en ik ben nu haar pony aan het berijden in zo'n monty roberts halster. Lukt al aardig