hoe maak je een goede overgang van galop naar draf?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-01 18:31

Mijn instructeur is nu een tijdje op vakantie en ik mag sinds kort weer (rustig aan en kort)rijden, maar.....
Killian loopt nu best netjes maar in de overgang van galop naar draf gooit hij zn hoofd omhoog en gaat heel snel en hard en raar draven, wie weet wat ik daaraan kan doen?
o,ja Killian staat nog bij de handelaar en daar ga ik elke dag heen en hij komt waarschijnlijk aan het eind van deze week thuis,hij loopt op dit moment goed maar ik laat toch van de week foto's maken(voor de zekerheid). groetjes monique.

kim_oud1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-01 18:35

hoi,
Je werkt waarschijlijk te veel in je met je handen al is dat nogal moeilijk te zien vanachter een beeldscherm.
Probeer hem op je zit terug te rijden dan heeft hij minder reden om omhoog te komen in de overgang.
kim

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-01 18:37

mooi, dat ie weer goed loopt. Ik denk dat bij de overgang een beetje het probleem is dat ie onder je uit loopt, dus heel hard blijft draven. Dat moet je voorkomen door meteen op te vangen, en hem niet onder je uit te laten komen. Goede oefening is om het een aantal keer achter elkaar te doen! Wbt het hoofd omhoog; je moet in de overgang wel je been eraan houden, anders kan ie makkelijk met de neus naar voren komen. Dus wel blijven rijden eraan, maar ook opvangen. Klinkt een beetje vreemd, maar ik hoop dat je het snapt Lachen
Hoe zit het met jouw balans in de overgang? Probeer netjes te blijven zitten, je ziet nl ook vaak dat de ruiter zijn balans kwijt is en het daardoor voor het paard makkelijker is om uit elkaar te vallen.

Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-01 18:50

Rijd je overgang van kleine halve ophoudingen aan elkaar. Je paard maakt daardoor dus steeds een iets kleinere (maar wel actieve) galopsprong, tot je hem uiteindelijk doorrijdt naar draf. In draf meteen weer opvangen als je voelt dat hij onder je weg wil, dan onmiddellijk ontspannen zodra hij terug komt. Rent ie dan weer weg? -> Weer duidelijk opvangen maar m dus niet bij voorbaat je hand er maar aanhouden zoals je veel mensen ziet doen.