Paard is heel erg kijkerig.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Toogfilosoof

Paard is heel erg kijkerig.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 11:10

ik weet niet of dit goed staat?

Ik ben mijn 3- jarige welsh k pony aan het rijden.Maar ze is heel erg kijkerig.Ze kijkt overal om zich heen en is erg snel afgeleid.Wat kan ik hieraan doen?Oogkleppen lijken mij geen oplossing. Knipoog
Wie o wie kan mij helpen?

Cantheon

Re: Paard is heel erg kijkerig.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 13:04

Ik denk dat dat normaal is voor een jonge pony. Gewoon rustig voorwaarts blijven rijden en veel op haar gemak stellen. Succes!!

kimdevos87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 13:11

voorwaarts blijven rijden inderdaad en zo goed mogelijk bezig houden, probeer nieuwe dingen die ze interessant vind zodat ze de rest van de wereld kan negeren!

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 16:39

Goed aan het werk zetten, eventueel met je stem geruststellen en vlot voorwaarts draven.
Heb hetzelfde probleem met mijn eigen pony,
En bij mij werkt het erg goed om op wedstrijd tijdens het losrijden exact hetzelfde te doen als tijdens training
dus een vast schema als het ware, bepaalde oefeningen in stap, daarna draven met oefeningen, weer stappen, galop met oefeningen, weer stappen etc.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 17:08

Cantheon schreef:
Ik denk dat dat normaal is voor een jonge pony. Gewoon rustig voorwaarts blijven rijden en veel op haar gemak stellen. Succes!!

Ik denk ook dat het veel met dr leeftijd te maken heeft, verder kun je haar afwisselend bezig houden met kleine pauzes tussendoor (omdat ze nog jong is).
voorwaardts/overgangen/simpele oefeningen/zorg dat ze op jou let dmv hulpen en aanwijzingen.
(Probeer de training kort en intressant voor dr houden)

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 18:15

Ze is pas 3, als ze dan wordt ingereden is alles nieuw voor haar en is het niet gek dat ze kijkerig is. Oogkleppen zullen dan idd vrij weinig helpen Knipoog

Enige wat je kunt doen is doorgaan en haar laten wennen aan enge dingen. Ik zou grondwerk gaan doen als ik jou was, dan leert ze op jou te vertrouwen en wordt de vertrouwensband groter.

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 20:02

Ik persoonlijk vind het bij een 3jarige nog niet heel erg dat ze kijkerig is. Een rondje of 2 mag ze wel wat rondkijken. Daarna wat aan het werk zetten en haar proberen bij de les te houden, echt op de ruiter te focussen. Alles is nieuw en anders, ik denk niet dat je kan eisen dat de pony meteen helemaal gefocust is op jou, en helemaal niet rondkijkt.

cyntt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 20:44

goed aan het werk zetten, voltes rijden etc. En gewoon voorwaarts neerwaarts rijden , zonder te trekken.

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-07 06:20

OK bedankt allemaal!Hier kan ik wat mee. Knipoog

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 18:26

Was niet mijn topic maar ook namens mij bedankt! Mijn vp is ook heel erg kijkerig namelijk!

terroel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 21:49

haar goed aan het werk zetten dat ze haar aandacht bij jou is