Het kan dus zijn dat ze er op de foto's onrustig uitziet, maar dat was ze dus ook.
Evenlater kwam dat nieuwe paard ook nog in de bak rijden, dus dat was nóg spannender.
Ze liet echt zien wat ze allemaal kon. Een stalgenoot van ons vond dat Tessa er als een zeer professioneel dressuurpaard uitzag, met alle oefeningen die ze liet zien.
Zijwaarts, achteruit lopen, draven op de plaats en ze wou ook een poging maken tot steigeren, maar dat lukte haar lekker niet.Wees dus lief met de commentaar.
Verder vertel ik er ook bij dat ik een lange tijd met een thieddemannteugel heb gereden. Dit omdat Tessa een pittig paardje is, en dat ook liet merken onder het rijden. Ik heb Tessa nu bijna een jaar en ik heb haar al goed onder de knie, dus de thiedemannteugel is er eindelijk af! We zijn al enorm verbeterd vergeleken met in het begin.
Ikzelf weet dat ik iets naar voren zit, en ik moet mijn schouders ook iets meer naar achteren doen.
Lees eventjes de bovenstaande tekst voordat je commentaar gaat geven!
Hier komen de foto's.

Op deze foto was ze nog lekker rustig zoals je wel kan zien.

En hier begint het onrustige gedrag van Tessa. Ik vond het wel grappig dat ze zo aan het showen was, zie die big smile van mij.

Spaanse pas
Kuch, gewoon onrustig met hoef maaien.. *fluit* 

Hier op deze foto is duidelijk spanning te zien, maar haar achterbeengebruik is wel mooi.

Lees dus eerst de bovenstaande tekst voordat je commentaar gaat geven. Wees vriendelijk!
Ik heb niet veel gedaan met rijden, heb over het algemeen meer ervoor gezorgt dat ik haar rustiger kreeg en dat ze dat nieuwe paard niet meer zo "eng" en interresant vond.
Brand maar los!
echt goed van jullie dat jullie nu zonder lieddemann rijden! ga zo door! Ik ga snel weer een keer mee 
,let wel op je handen met rijden! 
super gewoon!!!