Verzet/protest vooral in de ring

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

joketje

Verzet/protest vooral in de ring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 16:32

Ik ben dit voorjaar een klasse hoger gestart met mijn pony, ik rij nu DB2 (is in België). Voorheen ging alles echt goed, ze liep steeds netjes, ook op wedstrijd. Toen ik na deze winter terug gestart ben met dressuurwedstrijden liep het elke keer weer fout. Vooral wanneer ik aanzet voor galop, middengalop of middendraf wil rijden veranderd mijn pony in een megazenuwpees en smijt ze haar hoofd in de lucht, soms komt ze ook van voren een beetje omhoog. Dit heeft ze al bijna altijd gedaan wanneer ik mijn proef aan het rijden was, bij het inrijden en thuis doet ze dit echt bijna nooit. Ook vorige jaren deed ze dat op wedstrijd nooit. Mijn instructrice zegt dat ik moet proberen aan te voelen als ze dat gaat doen en dan haar wat lager en ronder instellen, maar ik voel het meestal niet echt aankomen. Heeft er misschien iemand nog andere tips voor mij?

Urielle

Re: Verzet/protest vooral in de ring

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 16:43

Ik zou eerder willen kijken naar de oorzaak van de spanning waardoor ze dit gedrag vertoont.
Kan het zijn dat ze aan vakantie of meer afwisseling toe is of zijn jullie bezig met een moeilijk onderdeel van de training dat zoveel spanning oplevert? Komt de spanning uit jouzelf?

SannevdM

Re: Verzet/protest vooral in de ring

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 13:10

Urielle schreef:
Ik zou eerder willen kijken naar de oorzaak van de spanning waardoor ze dit gedrag vertoont.
Kan het zijn dat ze aan vakantie of meer afwisseling toe is of zijn jullie bezig met een moeilijk onderdeel van de training dat zoveel spanning oplevert? Komt de spanning uit jouzelf?

Ik ga met Urielle mee.
Ik denk zelf, als ik het verhaal zo lees, dat het heel goed zou kunnen zijn, dat het komt door de spanning van jou. (Misschien onbewust...?)