Holle rug van paard.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Luominen

Holle rug van paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-07 20:23

Ik ben op zoek naar goede oefeningen waarbij het paard zijn rug meer gaat dragen en zodoende boller zal maken. Overigens heb ik les, dus er wordt hier sowieso aan gewerkt. Ik ben echter benieuwd of de bokkers enkele aanvullende oefeningen kunnen geven.

Pashon

Re: Holle rug van paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 20:46

hoe bedoel je boller? Vind het een beetje een rare vraag. Het enige wat je kan kweken is spieren en zelfs die gaan maar tot zover op de rug althans!

Luominen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-07 20:54

Pashon schreef:
hoe bedoel je boller? Vind het een beetje een rare vraag. Het enige wat je kan kweken is spieren en zelfs die gaan maar tot zover op de rug althans!

Ik snap dat het moeilijk te achterhalen is wat nu eigenlijk mijn bedoeling is. Ik zoek voornamelijk oefeningen voor de buikspieren van mijn paard en meer verzameling te scheppen. Hopelijk is dit een beetje duidelijker.

Novice

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 22:27

Voor buikspieren kweken zijn in uitjes springen erg goed, wordt je paard sterker van en lekker lenig Pling

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 10:06

Spieren opbouwen kost gewoon ook heel veel tijd. Dus gewoon rustig verder gaan waar je mee bezig bent. Veel tempowisselingen en lekker ontspannen rijden met veel afwisseling.

Luominen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 18:53

Dank jullie voor de tips. Vandaag heb ik enkele in, uitjes in de piste gezet. Het was lang geleden dat we nog eens gesprongen hebben, en hij had er zijn plezier in. Bijkomende tips, oefeningen ... zijn steeds welkom.

Wat vinden jullie van het longeren met pessoateugel? Ik heb hierover zowel goede, als negatieve dingen over gehoord.