Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Maar meneer stond wel gelijk stil met zn kop in het gras
. 
Van er vandoor gaan word je moe en daar houdt die van mij niet van denk ik. Hij gaat er nooit echt van tussen. Als ie ergens van schrikt gaat ie stil staan kijken om er vervolgens luidsnurkend dansend te stappen. Na een meter of 10 laat ie dat ook wel weer.... want daar word je moe van.

Apple schreef:Normaal gaat ie er niet vandoor, maar ervanuit gaande dat ik nog gewoon zit dan is het even aardige ophouding en als dat niet werkt aan 1 kant een harde ruk en dan stopt ie wel. Maakt niet uit wat je doet als het maar werkt.

ThaGirl schreef:Ik laat m'n paard 'gewoon' nog harder lopen en, indien ik de ruimte heb, laat ik hem net zo lang door rennen tot hij dood moe is. 'eigen schuld, dikke bult' en 'wil je rennen? dan zal je rennen!' dat zijn mijn motto's
sunrice schreef:Ik heb altijd geleerd dat je het paard op een boom af moet sturen, dan stopt ie meteen.
Heb het gelukkig nog nooit uit hoeven proberen.
Goede acties als je wilt dat het verkeerd kan gaan aflopen!!sunrice schreef:Ik heb altijd geleerd dat je het paard op een boom af moet sturen, dan stopt ie meteen.
Of op een volte rijden helpt ook wel goed, gewoon in een rondje sturen.
!!!!! Anne_GTI schreef:Van er vandoor gaan word je moe en daar houdt die van mij niet van denk ik. Hij gaat er nooit echt van tussen. Als ie ergens van schrikt gaat ie stil staan kijken om er vervolgens luidsnurkend dansend te stappen. Na een meter of 10 laat ie dat ook wel weer.... want daar word je moe van.
asia schreef:ThaGirl schreef:Ik laat m'n paard 'gewoon' nog harder lopen en, indien ik de ruimte heb, laat ik hem net zo lang door rennen tot hij dood moe is. 'eigen schuld, dikke bult' en 'wil je rennen? dan zal je rennen!' dat zijn mijn motto'ssunrice schreef:Ik heb altijd geleerd dat je het paard op een boom af moet sturen, dan stopt ie meteen.
Goede acties als je wilt dat het verkeerd kan gaan aflopen!!
Als een paard er onder je vandoor schiet is het altijd zaak om hem zo snel mogelijk terug te nemen. In de bak, maar zeker op buitenrit. Naast dat je het paard zo niks leert en eigenlijk gewoon zijn gang laat gaan, is het buiten ook nog eens levensgevaarlijk.
Op een boom afsturen is ook niet slim, aangezien het niet zeker is dat hij uberhaupt ervoor zal gaan stoppen en er niet gewoon naast schiet. Kan voor beiden verkeerd aflopen.
Beste is het paard zo snel mogelijk terug nemen. Eerst correct, maar helpt dit niet dan mag het best dwingender. Natuurlijk wel zelf rustig proberen te blijven en belonen als hij weer naar je luistert.