Omschrijving:
Paard laat zich niet los, kijkt naar de vogels en blokkeert het bit met zijn tong.
Het paard is kwestie is momenteel 12 jaar (Rheinlander 1m83). Vanaf 3 jarige leeftijd(Zadelmak) heeft hij vrijwel altijd zijn zin gekregen. Met andere woorden als hij naar rechts wou, mocht hij naar rechts

Verder is hij ook mishandeld geweest, waarschijnlijk door een man. Hij moet namelijk niets van mannen hebben, zij hebben nog minder te zeggen dan een vrouw
.Dit was even een korte geschiedenis. Ik vertel het er maar bij, ik weet niet of het iets aan de zaak veranderd.
Het paard is bij ons op stal gekomen om getrained/opgeleid te worden. (door mijn instructeur.)
In het begin ging alles goed. Hij liep volledig over de rug, oprichting etc.
Maar op een bepaald moment deed hij niets meer (zie het probleem).
Toen heeft mijn instructeur in overleg met de eigenaars aan mij gevraagd om ik me met hem wou bezighouden en dus ook wou rijden.
Aangezien ik een vrouw ben, zou er verandering in moeten komen.
Nuja dat dachten we.
We hebben veel dingen uitgeprobeert, maar niets helpt.
We hebben onder andere zo'n "lepel" om zijn bit gedaan zodat zijn tong op zijn plaats blijft en hij het bit niet kan blokkeren. Dit heeft weinig inwerking, zijn tong is zo sterk dat hij de lepel gewoon wegduwd. We hebben met bijzetteugels gereden zodat hij zich minder kon ontrekken aan de teugelhulpen. Ook weinig succes. Het is zo dat ,als je begint met rijden, hij zich rechts vastzet. Links is hij soepel. Krijg je hem er rechts door dan blokkeert hij weer links. Als hij rechts blokkeert en je zet hem op een cirkel dan kijkt hij constant naar links. Nuja als het je lukt hem op een cirkel te zetten aangezien je hem dan niet naar rechts kan sturen.
Het is moeilijk te omschrijven wat het paard juist doet.
M'n instructeur zijn ideeën geraken ook op..
Heeft iemand een idee hoe we dit paard kunnen aanpakken of heeft iemand er ervaringen mee?