Sil Wedstrijd (before and after pics) Groot verschil!!! :D

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Luv_Sil

Sil Wedstrijd (before and after pics) Groot verschil!!! :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 08:14

Gister weer wedstrijd gehad.
Gewoon onderling f5 Lachen
En het ging niet best :p
De jury zit bij ons in een caravan en het raampje stond open, en dat vond ie natuurlijk weer super spannend!
2x er bijna afgelegen..
Maar ja.. we blijve lachen :p
Me instructrice had geregeld dat ik met elastiek mocht rijden (waarom weet ik ook niet, maar vond het niet erg Tong uitsteken)
Dit was de 4e keer met elastiek en er zit zeker vooruitgang in!! Haha!
(oke met de wedstrijd niet, maar toen was hij net een wandelende tijdbom...)

Maar goed, volgende keer beter :p
Ik was 1 na laatste (viel mee, dacht dat ik laatste zou worden Tong uitsteken)
Er was erg laag gejureerd.. Alleen de nummer 1 en 2 hadden een winstpunt :S
Ik had ook een magere 209 punten..

Maar goed, hier de foto's Tong uitsteken

Before (dus voor dat ik met elastiek ging rijden Tong uitsteken)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En gister met de wedstrijd!

Met inrijden
Afbeelding
Hakken uitdrukken, omhoog kijken, piano handen Vork
Hier zat ik er net op, maar hij keek iig niet naar de sterren Tong uitsteken

Afbeelding
HANDEN!!HOOFD!! Ik leer het ook nooit Tong uitsteken

Afbeelding
Hakken uitdrukken, niet naar beneden kijken, kapstokken Vork

Afbeelding
Dit lijkt er meer op Haha!

Afbeelding
Pff hoe bedoel je ik had het warm Tong uitsteken

Afbeelding
Nou het is nog niet hoe het moet zijn, maar het komt in de richting Haha!

Afbeelding
Mooie foto Bloos

Afbeelding
Haha!

Afbeelding
We kunnen het wel Tong uitsteken

De filmpjes van het inrijden en de proef zijn onderweg Haha!

Eigen Commentaar:
- Hakken uitdrukken
- Voeten meer naar binnen draaien
- Hoofd omhoog
- Handen omhoog

Ik moet er wel even bij zeggen dat ik nieuwe leren laarzen had, en ze waren nog niet helemaal soepel Tong uitsteken

Commentaar er tips zijn altijd welkom, maar hou het vriendelijk Knipoog

Dustinlover

Re: Sil Wedstrijd (before and after pics) Groot verschil!!! :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 08:41

Je kunt het niet echt een verschil noemen aangezien je het doet met behulp van een hulpteugel. Ik zelf heb ook een pony die de hele tijd met zijn hoofd omhoog kan lopen en zich enorm sterk maakt. Dan gooi ik er geen elastiek aan maar los ik het zelf (met instructeur/trice) op dat ze nageeflijker gaat worden.
Je kunt niet niet echt een verbetering noemen want meerdere mensen kunnen een verbetering maken met een elastiek of iets dergelijks eraan.
Verder zou ik gewoon les nemen en als ze op wedstrijd een lopende tijdbom is,, eerst gewoon lekker thuis oefenen.
Succes ermee

Luv_Sil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 08:46

Bedankt Lachen
Ja ik heb ook les, 2x in de week. Hij is ook niet van mij ofzo hoor Tong uitsteken
Maar je hebt wel gelijk, je kan het niet echt een verbetering noemen, maar hij loop iig wel een stuk lekkerder Lachen
In de les rij ik natuurlijk ook langer als met inrijden en dan loopt hij netjes naar beneden zonder dat er spanning staat op het elastiek Lachen
En normaal is hij niet zo erg met wedstrijden hoor Tong uitsteken
Hij is vaak wel gespannen, maar het was gister wel erger!!
Maar goed, kan gebeuren Knipoog

opaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 09:00

Ik vind ook niet echt dat je het verbetering kunt noemen met een hulpteugel. Daarbij vind ik ook nog dat ie daarbij veel meer op de voorhand kegeld. Ik zou idd met goeie begeleiding beginnen met het van achter naar voor rijden, dan valt dat koppie vanzelf. Haha! Zoals ik het op de foto kan zien, stuur je naar mijn idee ook een beetje zoals je op de fiets stuur. Laat die fiets in de schuur staan want zo krijg je nooit een mooie nagefelijkheid als je de buitenschouder niet begrenst.

Succes! Knipoog

Luv_Sil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 09:02

bedankt Knipoog
Ja je hebt gelijk. Moet ik nog erg aan werken :p
Maar veel oefenen en dat komt het allemaal wel goed Tong uitsteken

Luv_Sil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 09:03

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 09:05

Dustinlover schreef:
Je kunt het niet echt een verschil noemen aangezien je het doet met behulp van een hulpteugel. Ik zelf heb ook een pony die de hele tijd met zijn hoofd omhoog kan lopen en zich enorm sterk maakt. Dan gooi ik er geen elastiek aan maar los ik het zelf (met instructeur/trice) op dat ze nageeflijker gaat worden.
Je kunt niet niet echt een verbetering noemen want meerdere mensen kunnen een verbetering maken met een elastiek of iets dergelijks eraan.
Verder zou ik gewoon les nemen en als ze op wedstrijd een lopende tijdbom is,, eerst gewoon lekker thuis oefenen.
Succes ermee

mee eens

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 10:02

Ik heb persoonlijk niet echt iets tegen hulpteugels zolang ze correct gebruikt worden. Zoniet, kunnen ze meer kwaads dan goeds teweegbrengen.
Je elastiek hangt eigenlijk vrij los, dus dat lijkt me niet zo'n probleem.
Verder moet je je teugels echt korter nemen. Je pony is lang gebouwd, dus dit maakt het zeker niet makkelijk om haar door de rug te rijden. Vooral omdat ze waarschijnlijk ook niet meer van de allerjongsten is, en ze dit nooit correct heeft aangeleerd. Probeer haar goed van achter naar voor te rijden en lekker nageeflijk door de kaak te stellen. Pas als je pony achteraan actief genoeg is, kan je pony haar rug lossen en vooraan mooi rond lopen, niet omgekeerd. Probeer het dus voorwaarts en achteraan op te lossen, en niet vooraan. Je pony maakt zich heel graag erg lang, probeer d'r dus wat compacter te krijgen.
Maar als je regelmatig les hebt van een goede instructeur, komt het vast goed. Succes. Lachen

Luv_Sil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 10:22

bedankt Haha!
Hier heb ik echt wat aan!

MerelSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 12:05

K vind het niet een verbetering..
Ga dan een keer goed les nemen dat je pony nagefelijker word

Luv_Sil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 12:17

zoals ik al eerder zei..
Het is mijn pony niet..
Ik rij 2x in de week op hem, en ik heb dus ook 2x les.
En we zijn ook bezig met meer nagelijk lopen, maar dmv het elastiek geven we hem een duwtje in de goede richting.

MerelSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 12:38

Maar daarom hoef je niet met een elastiek te rijden

Luv_Sil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 13:07

Dus hij moet het gewoon zomaar snappen?

Macha876

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 13:10

EN dit argument snap ik niet...

Love__Anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 13:10

Ik heb niks tegen hulpteugels, maar als je ze gebruikt, geeft dat dus aan dat je hulp nodig hebt. En dan ben je dus nog niet echt klaar voor wedstrijden, dat snap ik nog niet echt.
Maar voor de rest vind ik het een super mooi paardje, 't is echt een paardje waar ik op zou vallen.. Knipoog

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 13:11

Dustinlover schreef:
Succes ermee

Inderdaad! Vind het erg echt niet beter uitzien!

Luv_Sil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 13:16

Love__Anouk schreef:
Ik heb niks tegen hulpteugels, maar als je ze gebruikt, geeft dat dus aan dat je hulp nodig hebt. En dan ben je dus nog niet echt klaar voor wedstrijden, dat snap ik nog niet echt.
Maar voor de rest vind ik het een super mooi paardje, 't is echt een paardje waar ik op zou vallen.. Knipoog

Ja het is echt een schoonheid Lachen Lovers
We rijden sinds 2 jaar wedstrijden ofzo, gewoon f1,2,3 etc
Toen was het dus niet echt belangrijk dat hij mooi naar beneden liep Lachen
Tuurlijk oefende we het wel elke les, en hij kwam ok iets naar beneden, maar nog niet zoals het hoort.
Nu we hoger komen, gaat het me natuurlijk punten schelen, en dat is zonde. Want verder doet hij alles super (oke op gister na dan Tong uitsteken)
En omdat we net dat laatste stukje niet voor elkaar kregen, rij ik nu een paar keer met elastiek om dat laatste beetje ook voor elkaar te krijgen.
(wat is de les wel super gaat hoor, maar hij had gister een slechte dag denk ik, en ik had het ook erg warm dus dat zal allemaal wel mee gespeeld hebben Knipoog )
Het elastiek staat ook helemaal niet strak, en we gaan volgende week nog 2x met elastiek rijden en daarna gaan we het weer afbouwen Lachen Omdat hij het nu dus wel doet, zonder dat er spanning staat op het elastiek Lachen

opaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 21:09

Citaat:
Tuurlijk oefende we het wel elke les, en hij kwam ok iets naar beneden, maar nog niet zoals het hoort.

Ik ben echt niet zo van de kritiek hoor maar als je al twee jaar bezig bent je paard nageefelijk te rijden en je heb daar nu nog weinig resultaat mee, zou ik toch eens rond gaan kijken voor een andere instructrische! Haha!

Luv_Sil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 15:04

opaal schreef:
Citaat:

Ik ben echt niet zo van de kritiek hoor maar als je al twee jaar bezig bent je paard nageefelijk te rijden en je heb daar nu nog weinig resultaat mee, zou ik toch eens rond gaan kijken voor een andere instructrische! Haha!

Met me instructrice is niets mis hoor Tong uitsteken
Het paardje is gewoon een tikkeltje eigenwijs en lui Tong uitsteken
T is niet zo'n work-a-holic Tong uitsteken

opaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 18:11

Ik heb zelf ook een heel lui paard, moet hem elke dag weer wakker maken. Daarbij is hij ook nog 1.82 hoog, nog steeds aan het groeien dus heeft zijn lijf ook niet erg mee. Toen ik vorig jaar April met hem begon, liep hij in een pombiedom tempo en keek naar de sterren. Ik ben in Augustus vorig jaar begonnen met lessen bij mijn huidige instructrische en mijn paard is voor 100% verbeterd. Laatst eerste B wedstrijd met hem gestart en had 189 en 182 punten. Dus het kan echt hoor in een kortere periode! Knipoog Het is maar net wat voor afspraak je met je paard maakt qua rijden. Ik moet die van mij elke dag weer duidelijk maken dat hij zijn achterbenen moet gebruiken, doe ik dat een dag niet doordat ik zelf te laks ben gaat hij dat de andere dag zeker niet uit zichzelf doen. Dus ben nog steeds van mening dat je misschien beter iemand anders kunt zoeken om je te begeleiden. Als je nu twee jaar bezig ben met je paard voor je been te krijgen, gaat er iets niet goed in de begeleiding na mijn mening. Pling

Succes! Knipoog

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 18:26

en zoals al eerder vermeld staat in je vorige topic je zoekt het probleem bij je paard terwijl het bij jezelf ligt.. als jij haar goed door rijd dus goed laten weten wat ze moet doen dus goed die benen er aan dat ze niet kan lopen dutten etc. wat mensen hier al zeggen dat ze meer over haar rug gaat lopen kom je al een heel eind.. maar met die bijzet teugels kom je nergens op den duur mischien wel maar hoezo dat gebruiken als het veel sneller kan door jou rij stijl beter toe te passen..

Ik zeg niet dat je niet kan rijden want heb je nooit gezien maar je moet wat strenger voor jezelf en voor het paard zijn..

Mayka__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 18:37

Mooi schimmeltje.. en wat heb je de manen leuk gedaan! Lachen

Noeni

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 18:51

Luv_Sil schreef:
Dus hij moet het gewoon zomaar snappen?

Hij snapt het ook niet doordat jij (of instructice) er een elastiek aan hangt hoor. Knipoog
Verder wel een hele leuke pony.