Cato en ik komen los ...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

o0o_Jade_o0o

Cato en ik komen los ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-07 20:33

Ja, het begint er eindelijk een beetje op te lijken! Vingers aflikken
Had al een half jaar geen echte dressuur foto's meer gezien, en nu ik het zo zie ben ik er stiekem wel trots op... Moet je weten dat ik een jaar geleden meer naast mijn pony stak dan erop. Dat krijg je ervan als je als klein pennymeisje een 'wilde' pony wil opleren Clown Gelukkig ben ik dan een instructrice tegengekomen met een héle hoop geduld, die ons letterlijk ALLES geleerd heeft wat we nu kunnen!!
De foto's staan niet op volgorde...

Afbeelding
Lekker drafje...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
De galop word al een beetje controleerbaarder...

Afbeelding
Ook in stap moet er gewerkt worden

Afbeelding
Ontspannen, en aandachtig luisteren naar de uitleg Lachen

Afbeelding
Zachtjes een langere hals proberen opzoeken om uit te draven

Afbeelding
Lekker ontspannen uitdraven! Vingers aflikken

We zijn er nog lang niet, maar ik begin haar eindelijk een beetje in het rond te sturen, ipv andersom. Mijn houding kan ook nog beter, en we beginnen er terug wat aan te werken, nu we haar eindelijk een beetje leuk aan het lopen hebben.
* Handen rechtop en mn ellebogen aan mn lichaam (Als ze nageeft wil ik ze wel eens strekken en de teugels losgooien)
* Rechtop zitten!
* Niet naar haar nek spieken, maar op gevoel rijden ...

En dan nog een vraag, die wel standaard lijkt te worden in mijn toppics:
Hoe groot denk je dat ze is? [En niet spieken in mijn profiel! Knipoog ]

Julia_14

Re: Cato en ik komen los ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 20:36

Ziet er al goed uit hoor Lachen Probeer er op te letten dat je netjes rechtop in het zadel blijft zitten, en voor je uit kijken. Zie je op sommige foto's een beetje naar voren kantelen met je schouders. Maar dit geef je zelf ook al aan Knipoog Succes verder!

Kaboutertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 20:37

Ik denk dat ze een c/d pony is, ongeveer 1.40! Knipoog
Ik ga nog even kijken in je profiel! Tong uitsteken

Avanti_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 20:38

wat een leuk beestjee !
zo slecht vind ik het er ook niet uitzien Haha!
ik schat dat ze 1.45 is ? op de foto lijkt ze niet zooo groot
maar ik kan er naast zitten ..
ga je toruwens ook wedstrijdjes rijden ?
nog heel veel plezier/succes met je pony Haha!

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 20:43

Leuke pony!Commentaar heb je zelf al gegeven..ziet er niet slecht uit.Veel plezier nog he!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 22:26

Vind dat je best netjes rijdt alleen zou je kunnen proberen je benen vanuit je heup wat meer naar achter te leggen zodat schouder heup en hiel een lijk word. Zoals je nu zit plof je met het lichtrijden een soort van terug in het zadel, met je benen iets meer onder je zou je dit makkelijker kunnen opvangen.
succes

o0o_Jade_o0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-07 19:16

Citaat:
wat een leuk beestjee !
zo slecht vind ik het er ook niet uitzien
ik schat dat ze 1.45 is ? op de foto lijkt ze niet zooo groot
maar ik kan er naast zitten ..
ga je toruwens ook wedstrijdjes rijden ?
nog heel veel plezier/succes met je pony

Ja, dat zit wel in mijn gedachten. Maar ik moet wel eerlijk zijn dat ik de beste foto's eruit gekozen heb, en dat er best nog wel mindere momenten tussen zitten, het is nog niet constant zeg maar. Maar ik droom er wel stiekem van Bloos

Citaat:
Vind dat je best netjes rijdt alleen zou je kunnen proberen je benen vanuit je heup wat meer naar achter te leggen zodat schouder heup en hiel een lijk word. Zoals je nu zit plof je met het lichtrijden een soort van terug in het zadel, met je benen iets meer onder je zou je dit makkelijker kunnen opvangen.
succes

Ja, dat is waar... Maar is dat niet altijd een beetje moeilijk met een veelzijdigheidszadel?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 19:26

Ziet er lekker ontspannen uit! Hou je instructrice maar in ere!
Leuke pony ook...en ik schat hem ongeveer 1.30.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 20:23

Ziet er goed uit! Binnenkort wedstrijden? Knipoog

o0o_Jade_o0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 17:29

Bedankt! En ja aerdenhout1 je hebt inderdaad goed geschat. Ze is 1.31 m De anderen zaten er wel wat boven Lachen Maar dat vind ik niet erg, integendeel... Meestal vinden mensen het vreemd als je 15 ben en nog een pony van 1.30 m rijdt... En voor de rest, ik hoop deze zomer eens een onderling wedstrijdje te kunnen starten Lachen

sissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 17:31

Mooie pony! Ze heeft een leuk kleurtje. Je zit er netjes op! Ik vind op sommige foto's het zadel wel wat ver naar voren liggen (bv. op foto 3)

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 17:40

o0o_Jade_o0o schreef:
Citaat:
succes

Ja, dat is waar... Maar is dat niet altijd een beetje moeilijk met een veelzijdigheidszadel?

Het is lastiger maar zeker niet onmogelijk. Ik heb zelf namelijk vzh en dr zadels en op beide kan ik het nu na lang oefenen Tong uitsteken

Marlies22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 17:43

o0o_Jade_o0o schreef:
Bedankt! En ja aerdenhout1 je hebt inderdaad goed geschat. Ze is 1.31 m De anderen zaten er wel wat boven Lachen Maar dat vind ik niet erg, integendeel... Meestal vinden mensen het vreemd als je 15 ben en nog een pony van 1.30 m rijdt... En voor de rest, ik hoop deze zomer eens een onderling wedstrijdje te kunnen starten Lachen

Klopt. Veel mensen vinden dat vreemd ja. Ik niet Haha! ik ben ook 15 en rijd een pony van 1.34. Ik moet zeggen, dat het op een kleinere pony wel veel moeilijker is om je benen netjes te houden, omdat ze niet helemaal aansluiten tegen de buik, maar ik vind het er bij jou heel leuk uit zien. Ik had je pony op 1.35 geschat. Leuk dat je wat wedstrijdjes gaat rijden Lachen

o0o_Jade_o0o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 17:22

Bedankt iedereen!
En ja, het zadel ligt misschien wel wat ver naar voren. Soms kan ik 5 minuten aan mijn zadel liggen frullen en ben ik nog niet zeker of het goed ligt :p Achja