Verle N.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Verle N.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-07 17:29

Vandaag Verle weer gereden en ze liep heerlijk!
Het was ook erg lekker weer en warm...

Verle N is een 4,5 jarige merrie van OO Seven en is nu een half jaar onder het zadel. Al begint ze nu pas te lopen!
We hebben in de winter 3 wedstrijden proef gestart (en 2 onderlingen wedstrijden gestart, 1x 2e met 192 en 1x 5e met 195) en zijn 4 Maart voor het echt gestart! Hier werden we 4e 186 punten en 5e met 187 punten! Afgelopen maandag hebben we de eerste selectie wedstrijd gehad, hier werd ik 9e (6e van de kring) en had 185 punten!
We zijn nu dus B+3 in 2 wedstrijden en 3 proeven!
Foto's staan niet op volgorde!

Foto's:
1. Stappen.

2. Afbeelding
Draven.

3. Galopperen.

4. Afbeelding
Galopperen.

5. Afbeelding
Galopperen.

5. Afbeelding
Wijken in stap.

6. Afbeelding
Draven.

7. Afbeelding
Draven.

8. Afbeelding
Draven.

9. Afbeelding
Draven.

10. Afbeelding
Draven.

11. Afbeelding
Halsstrekken in draf.

12. Afbeelding
Galopperen.

13. Afbeelding
Galopperen.

14. Afbeelding
Middendraf.

15. Afbeelding
Uitdraven.

16. Afbeelding
Belonen.

17. Afbeelding
Klaar.

reentje91

Re: Verle N.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 17:35

Mooi paard! Let er op dat je je handen draagt en je ze niet vast zet. Verder ziet het er super ontspannen uit. Denk dat dit helemaal goed gaat komen!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 18:10

Nou ziet er goed uit Quir Lachen

Misschien je handen nog iets hoger en bij elkaar houden Lachen

En het is zeker vooruit gegaan sinds de OO-Seven dag Haha!

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 18:49

In het totaal wel een leuk beeld. Alleen met halsstrekken moet de neus op kniehoogte. En je handen inderdaad iets meer hoger houden. Ook op sommige foto's zijn ze op het zadel, ipv er voor.

Ik weet niet hoe het er eerst uit zag, maar het komt vast wel goed met jullie 2 Knipoog

karlijnd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 20:23

mooi beestje, probeer wat meer achter in je zadel te blijven zitten. het lijkt op de meeste foto's of je iets te ver voorop zit. handen is al gezegd. het geeft wel een ontspannen beeld.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 16:00

Bedankt voor de reacties!

Mijn handen moeten inderdaad hoger, zijn we ook erg hard mee bezig. Vooral met mijn handenstil houden, vandaar dat ik ze nu wat lager heb, dan heb ik ze stiller, omdat ik een plukje manen vast kan pakken. Ik wilde haar namelijk nogal snel op de binnenteugel pakken. Maar handen stil gaat nu steeds beter, dus nu weer terug omhoog!
Inderdaad ook meer terug zitten en meer achter in het zadel, klopt helemaal!

Ik vind het wel heel leuk om te horen dat het een ontspannen beeld geeft! Ze liep dan ook wel ontspannen, maar dat deed ze voorheen helemaal niet. Ze hield haar bovenlijn helemaal vast.

Sandyloverr: Inderdaad, halsstrekken mag ze nog veel meer zakken. Wat later deed ze dat ook wel meer (nog lang niet voldoende Knipoog ), maar ben al lang blij dat ze nu voortaan mijn hand een beetje wil volgen, eerder was het namelijk meteen rug weg en sterren kijken.

Mareen: Mijn handen zet ik niet vast, weet ik heel zeker. Want als ik ze vast zet heb ik een paard wat op 2 benen loopt en dan wel de achterbenen, maar mag inderdaad mijn handen een heel stuk hoger houden! Bedankt!

Si_monee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 16:21

mooi beestje! ik vind het hoofdstel ook erg mooi bij hem staan hij heeft een chique bles en een een mooi koppie!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 20:30

Bolhvj schreef:
mooi beestje! ik vind het hoofdstel ook erg mooi bij hem staan hij heeft een chique bles en een een mooi koppie!

Haha dankje! Haha!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 21:02

Zo, jullie zijn goed vooruit gegaan!
Af en toe zie je wel dat ze nog wat lang wordt en even uit balans is maar het totaalbeeld is echt al veel mooier, goed hoor!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 21:13

Urielle schreef:
Zo, jullie zijn goed vooruit gegaan!
Af en toe zie je wel dat ze nog wat lang wordt en even uit balans is maar het totaalbeeld is echt al veel mooier, goed hoor!

Dankje!! Haha!

Mja, toen rond de OOSeven-dag waren er ook erg veel problemen geweest, ruim 5 weken niet meer kunnen rijden als alleen dwars door de wijk stappen. Veel verhuizen en Verle zat echt niet lekker in haar vel. Nu kunnen we lekker elke dag rijden, longeren en ze voelt zich enorm thuis! Scheelt toch wel. Ik hoop dat we nu vooruit kunnen blijven en blijven gaan. Dan komt het vast ooit nog wel goed. Lachen

En er zijn inderdaad nog heel erg veel dingen die veel beter moeten en zo, maar we zijn er hard mee aan de gang! Lachen

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-07 08:39

Nog meer mensen die willen reageren? Lachen

christel1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 10:01

Ja ikke Knipoog

Het ziet er echt super uit samen, kom echt binnenkort een keertje kijken naar je Knipoog

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 10:07

Ik ook wel Tong uitsteken We hebben t er al over gehad. Ik was nooit zo weg van Verle maar nu begint het echt een paard te worden zegmaar. Niet verkeerd bedoelt hoor maar dat weet jij ook wel. Je kunt altijd wel lief blijven en er braaf mee blijven rijden maar dan gaan de paarden meestal ook niks doen. Nu lijk je er meer aan te zitten en vind ik haar overtuigender lopen. Het begin is gemaakt, nog een hele weg te gaan! succes

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 10:09

Nou, ik vind het een heerlijk beest! Lovers
Let inderdaad op je handen en houding, maar het ziet er prima uit!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-07 14:32

Kit_for_ever schreef:
Ik ook wel Tong uitsteken We hebben t er al over gehad. Ik was nooit zo weg van Verle maar nu begint het echt een paard te worden zegmaar. Niet verkeerd bedoelt hoor maar dat weet jij ook wel. Je kunt altijd wel lief blijven en er braaf mee blijven rijden maar dan gaan de paarden meestal ook niks doen. Nu lijk je er meer aan te zitten en vind ik haar overtuigender lopen. Het begin is gemaakt, nog een hele weg te gaan! succes

We hebben nog een hele weg te gaan ja! Ik durf er nu inderdaad meer er aan te zitten, en van iemand anders tips krijgen werkt dus ook nog veel beter! Knipoog

Shaar schreef:
Nou, ik vind het een heerlijk beest! Lovers
Let inderdaad op je handen en houding, maar het ziet er prima uit!

Inderdaad mijn houding, maar ik ben er dan ook hard mee bezig.
Bedankt!

christel1976 schreef:
Ja ikke Knipoog

Het ziet er echt super uit samen, kom echt binnenkort een keertje kijken naar je Knipoog

Haha, das goed! Kan je Luut ook gelijk weer een keer zien. Knipoog Ze staat namelijk 1 wei verderop.
Hoe gaat het nu met je paardje eigenlijk? Is ie weer wat braver/beter? Lachen