Othello (v.Emilion) voor eerste keer serieus@ springwork

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Othello (v.Emilion) voor eerste keer serieus@ springwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-07 13:21

Ik heb er zelf vorig jaar voor de eerste keer mee gesprongen, weliswaar heel laag begonnen aangezien ik jaren niet gesprongen had en hij nu niet onmiddelijk het springwonder leek. Hele lage sprongetjes gingen goed, hij ging er netjes over en stopte in elk geval niet, meer heb ik niet nodig dus. Nu deze week nog eens van de gelegenheid (en tijd) gebruik gemaakt om nog eens een kruisje te plaatsen. Ik denk dat we deze keer toch tot 70-80cm zijn gegaan en weer geen probleem (behalve een paar konijnesprongen erover). Dus werd het wel eens tijd om eens te kijken wat hij nu echt kon. Dus professional of iig iemand met iets meer ervaring dan ik Haha! met hem laten springen. Hier het resultaat ervan. Hij heeft toch een oxertje van een meter gesprongen denk ik, ging heel netjes. Hij was wel serieus vermoeid erna (zoveel conditie heeft hij nog niet en door rugproblemen de laatste maanden niet veel gegalopeerd).

commentaar op het rijden heeft weinig zin. Die man rijdt hem anders niet en zit ook niet op bokt!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Was dus supertrots op hem, en de man die hem reed merkte ook op dat hij een heel goeie mond had, dus mooi gevoelig was vanvoor. Naar mijn mening mocht hij hem nog iets meer doorrijden bv in draf, maar ok voor een eerste keer was wel goed. Maar zoals ik al zei, moeten we iig nog meer trainen op de galop zodat die er beter in komt, dan vind hij ook makkelijker evenwicht om te springen. En hij groeit nog volop dus echt gehaast om te gaan springen moeten we nog niet zijn.

Zeebries

Re: Othello (v.Emilion) voor eerste keer serieus@ springwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 13:51

Ziet er steeds beter uit! Kvind dat hij er netjes op zit!

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 14:34

Super zeg! Ik heb trouwens ook een Emilion gehad, die echt precies op t paard van jou lijkt. Alleen was die van mij een koffievos, verder weinig verschil Haha!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-07 17:20

yulan schreef:
Ziet er steeds beter uit! Kvind dat hij er netjes op zit!

Bedankt! ja de laatste tijd gaat het echt goed! Nog een klein beetje meer doorrijden in die galop en een beetje meer rechtrichten.
Morgen eens kijken hoe hij het doet op wedstrijd! Alleen een beetje bang met dit warme weer, wordt hij te snel moe (denkt hij) en en dan veegt hij serieus zn voeten aan elke oefening. Haha dat beloofd.
Ja deze die er mee rijdt zit er goed op. Is nodig want soms neemt hij een keer van die luchtsprongen. (met dressuurzadel springen doe ik dus niet meer Clown Koe ) Hij springt veel bij de wvur, dus ervaring heeft ie wel.

Eva___

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 17:32

Mooi paardje Knipoog