stilstaan..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Barbara_

stilstaan..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 16:39

heey, ik rij nu op mijn verzorgpaardje. als ik aan het rijden ben wil ze nooit stilstaan, maar soms gaat ze gewoon zelf stilstaan en je krijgt er NIET vooruit.. zweep ofzo heeft ook geen zin, daar is ze bang voor nadat een meisje haar beetje heel hard sloeg enzo..
dit komt best wel vaak voor als ik aan het buitenrijden ben.. ze heeft gewoon zo'n eigen wil. Ze schrikt niet ofzo maar ze is gewoon zo eigenwijs!
iemand idee hoe ik hier vanaf kan komen ik vind dit heel irritant?

Valiente

Re: stilstaan..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 17:07

Een bochtje om sturen?
Dan komt er meestal wel weer beweging in het paardenlichaam en wanneer jij je je paard dan beloond hebben ze snel in de gaten wat er van ze word verwacht. Knipoog

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 17:17

Misschien een idee om met grondwerk te starten? Dat ze haar eigen wil doordrijft is deels het gevolg van te weinig respect, en met grondwerk kan je dit volgens mij oplossen.

OP

_Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-07 14:34

Valiente schreef:
Een bochtje om sturen?
Dan komt er meestal wel weer beweging in het paardenlichaam en wanneer jij je je paard dan beloond hebben ze snel in de gaten wat er van ze word verwacht. Knipoog

als ik dat doe dan staat ze weer stil als we weer recht lopen.. Clown

Chntl_Zrro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 18:09

Hey
Zoiets heb/had ik ook altijd. Mijn oplossing daarvoor was dan ook haar wat meer ruimte geven. Probeer ook te praten en haar gerust te stellen. zodra ze het goed doet, belonen en ''braaf'' of zoiets tegen haar zeggen. rij ook heel veel overgangen zodat ze wat beter op je been gaat reageren !
Tip : Vooral ''proberen'' rustig te blijven, stem verheffen geeft vaak ook reactie !
Succes

MarRic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 18:36

Ik raad ook aan om te beginnen met grondwerken en wat meer respect te verdienen.
Verder zou ik gewoon eens in de bak gaan rijden en de zweep erbij pakken, daar gewoon helemaal niets mee doen, alsof hij er niet is. Later, als ze jou met de zweep beter vertrouwd, kan je hem gebruiken om je hulpen te verduidelijken als ze er niet op reageert.

Je hebt geduld nodig als je wilt dat het slaagt.
Succes!

terroel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 21:51

veel geduld en veel oefenen