Hoe de juiste beenhouding ontwikkelen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Roxy20

Hoe de juiste beenhouding ontwikkelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 09:34

Hallo Allemaal,

Ik heb een D-pony en ik merk dat ik nog steeds moeite heb om mijn benen netjes stil te houden en me hakken uit te drukken en tenen naar binnen te draaien. Wie heeft tips om dit te verbeteren. Ik heb gewoon goede instrcutie die let er ook op, maar wat kan ik zelf nog doen voor oefeningen om dit te verbeteren?
Ik geef hierdoor ook vaker been dan de bedoeling is, daardoor wordt mijn pony sloom aan het been?

Bedankt...

Hollybolly

Re: Hoe de juiste beenhouding ontwikkelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 10:38

wanneer je recht in het zadel zit, moeten je benen volgens theorie vanzelf in de juiste houding liggen. Je kan dit verbeteren door af en toe je benen opnieuw neer te leggen. dit doe je door je been van het zadel af te halen (dus ook je dijen) dan draai je je knie iets naar binnen en leg je je been van achteren naar voren weer opnieuw tegen het zadel. probeer je zelf ook lang te maken en het evenwicht te zoeken in het zadel. dus niet op je benen steunen, die blijven dan netjes naar beneden hangen. Knipoog

Roxy20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 11:51

hmm ik zal het proberen, bedankt voor de tip. Ik heb ook moeite om dan mooi mijn hak uit te drukken. Is zonder zadel oefenen goed of dat niet, of zonder beugels?

Otje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 11:56

Ik zou dat niet doen Knipoog Ik had vroeger ook een slechte beenligging/houding, en mijn instructrice liet me op een klein ponytje rijden, na een paar keer kwam het bij mij goed, en ik mocht gelijk door naar de volgende les

Ik weet dat je van kleine ponys juist een slechte houding krijgt als je te groot bent, maar ik was er op dat moment echt niet te groot voor, me benen kwamen ongeveer 1cm onder de buik uit. En voordat ik op die pony ging rijden ( doe ik nu niet meer ) ,reed ik altijd op paarden.

chantal1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 12:14

dat is wel een goede oefening om je been te laten afhangen, want als je ze dan optrekt, merk je vanzelf dat je niet stabiel en stevig zit, maar heeft weinig nut voor het uitdrukken van je hak. Oefen regelmatig met het uitdrukken van je hak, om je spieren in je kuit te lengen, dan gaat het vanzelf beter. Dit kan bijvoorbeeld al op een stoeprandje.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 12:30

Ga tijdens het fietsen je hak uitdrukken Haha! Dit probleem heb ik ook, vooral nu mijn vp lekker rond is zwieberen mijn benen nog erger dan normaal Bloos
Hakken uitrdrukken oefen ik door tijdens het fietsen mijn hakken uit te drukken en ze op de automatische piloot te zetten. Tegen zwieber benen heb ik wel 's gehoord dat je van uit je knieen moet lichtrijden etc alleen zonder resultaat.

Roxy20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 12:58

Ik ga het proberen, ik fiets alleen nooit....heb een auto. Moet misschien maar weer eens mij fiets pakken...