rechtrichten en zoeken ?? help :)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maudy_89

rechtrichten en zoeken ?? help :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 08:27

hoi hoi

ik wil mijn paardje gaan rechtrichten hoe pakken jullie dit aan ? en ze zoekt heel erg naar het bit dan loopt ze echt heel lekker aan de teugel maar dan tog voel ik dat ze aan het zoeken is en dan wordt het lopen een beetje onregelmatig.

ps: ik heb 2 keer in de week les maar mijn prive instructeur is geblesseerd en kan de komende 3 weken niet komen en ik heb geen vervanging :'(

maudy_89

Re: rechtrichten en zoeken ?? help :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 10:09

geen ideetjes ?? ik kan vanaf vanmiddag niet meer op internet :S

maudy_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 11:05

niemand die 1 tipje heeft ??

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 10:06

ik zou met het rechtrichten wachten tot je instructeur er weer is. als je zelf gaat proberen heb je kans dat je het juist slechter maakt..

cyntt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 20:53

Gewoon heel veel op de 2e hoefslag rijden, zodat ze niet altijd maar die aanleuning van de bakrand op de hoefslag heeft.
Ook veel rechte lijnen rijden. Ze zal in het begin nog wel zoeken ja met dat bit maar dat is niet na 1x verholpen.
Veel oefenen en het zal wel lukken.

maudy_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 07:40

ok dit heb ik al een paar keer geprobeerd dan probeerd ze naar de hoefslag te gaan en heel erg wankelen erg irritand maar ja ik ga het gewoon oefenen

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 07:54

voorwaarts rijden en zorgen dat de druk op beide teugels gelijk is

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 07:58

Dingen gaan nooit in één keer goed. Ze vind het makkelijker om langs de bakrand te lopen. Gewoon rustig zelf ontspannen en niet teveel reageren op het swabberen, ze wordt vanzelf sterker.

maudy_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 08:15

ok ik ga het proberen badankt !!!

ladypeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 08:23

ik heb het zelfde met mijn paard gehad ik heb veel buitenritten gereden eerst en haar dan recht op het middenstuk houden maar wat het aller belangrijkst is is dat je de druk gelijk houd op de teugels en wat ook belangrijk is als het een jong paard is zwaait het ook snel uit en daar moet je ook mee oppassen

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 08:27

je concentreren op het paard tussen twee benen naar voren rijden. Niet te veel van voren lopen te pielen. Dus recht houden tussen je benen. En dat in combinatie met bovenstaande tips (binnenhoefslag etc.).

Daarnaast kun je oefenen over de middellijn en het paard iets naar links stellen, daarna recht, daarna naar rechts stellen en ondertussen hou je het paard rechtdoor tussen je twee benen. Dus je hebt iets stelling naar 1 kant, maar het paard blijft op je beenhulp rechtdoor lopen. Dit kun je ook op de volte doen. je vraagt contrastelling op de volte, maar de volte blijft rond tussen je twee benen. En daarna stel je om naar de juiste stelling en buiging, en er verandert dan niks in hoet het paard op de volte loopt, met uitzondering van zijn stelling natuurlijk.