Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

ellepel schreef:is een van de merries mischien hengstig?
misschien helpt t als je en zweepje meeneemt zoat je hem van achter bij kunt sturen?

Beli schreef:Ja hij staat wel eens alleen. laatst hadden ze een merrie naast m weg gehaald toen heeft hij serieus 5 uur lopen rennen en gillen. hij was zijknat toen ik op stal kwam.
een van die merries is nu idd hengstig. maar hij doet het ook bij die ander die niet hengstig is...... zweep is niet de oplossing. dan draait hij gewoon heel hard de andere kant op.
vandaag heeft mijn bijrijdster gereden. ik ben er naast gaan lopen naar de bak en er was niets aan de hand. toen ze bij de uitgang ging halthouden, denderde hij gewoon door haar heen en ging hij weer volgas achteruit en draaien. hij kijkt ook niet waar hij heen loopt als hij achteruit gaat en dat maakt het wel eng.
toen ik m aan de teugel mee nam was het weer goed. echt vaag...

maar flipt dan helemaal, maar bij haar weet ik gewoon dat ik het moet negeren en wachten tot ze rustig is en dan haar zin geven, dan is het weer een tijdje over
gewoon een slim oud wijf, maar zou ik met jou paard denk ik niet aandurven