paard laat tong hangen tijdens het rijden ...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lolokanarie

paard laat tong hangen tijdens het rijden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 17:51

Halloo

Iemand verteld me dat het goed is dat zijn jong paard zijn tong laat hangen tijdens het rijden. Hij is nu wel al enkele maanden bezig met de africhting en het paard loopt nog steeds met zijn hoofd tussen de sterren. Zijn instructeur zegt trouwens dat het goed is dat hij zijn tong laat hangen,dit een eigenschap is van een goed springpaard...
Volgens mij slaat dit nergens op want het paard is al zo droog in de mond alst maar kan zijn.

Hoe zit het nu eigenlijk?

mvg Charlotte

Cemlys

Re: paard laat tong hangen tijdens het rijden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 16:09

op welke manier laat hij zn tong hangen of hoe bedoel je juist. Steekt hij zn tong in een mondhoek uit of gewoon vanvoor. Dat het daarmee een goed springpaard zou zijn, nog nooit van gehoord dus dat zal wel dikke zever zijn. en aangezien het paard met zn hoofd omhoog loopt dat die tong ook wel geen goed teken zijn. Mss een niet goed passend bit ofzo. Ik heb nog gehad met een bit die niet paste (enkelgebroken en paard was dit niet gewoon) dat hij zn tong ook uitstak, maar met een dubbelgebroken bitje te nemen was het probleem opgelost.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 16:11

Mijn tante heeft dit bij haar fries eveneens dus ik ben wel benieuwd of iemand met een oplossing komt.
Zij heeft ook al dingen als een ander bit e.d geprobeerd,...

kimdevos87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 15:12

je hebt ook speciale bitten waarmee ze dan kunnenspelen, of een tonglepel? misschien dat dit iets is? Ik ken ook meerdere paarden die met hun tong uit de mond rijden, bij de ene is het ontspanning en bij de ander verveling... maar de term dat het een goed springpaard zou zijn vind ik een beetje oppervlakkig... waar haalt ze die info vandaan?

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 15:16

Ik ken een paar paarden die het doen als ze lekker ontspannen zijn. Maar denk niet dat het bij jou paard dat ook is. Want hij kijkt sterren. Denk dat je een kritisch naar het bit moet gaan kijken.