Ongeveer een maand geleden ben ik weer met hem beginnen werken. Eerst meer longeren dan rijden, zo stilletjesaan opgebouwd, en ondertussen heb ik het longeren ingeruild voor langzaam en rustig inrijden. Hieronder staat een filmpje met een stukje uit vorige week. Het was niet het beste stukje, maar ik denk dat ik veel meer ga hebben aan de commentaren hierop dan als ik enkel goede stukjes zou laten zien. (Om jullie een idee te geven: de eerste 5 seconden zijn volgens mij een goed stukje, in de rest van het filmpje lijk ik de controle te verliezen. Verbeter mij gerust als ik het fout zie.)
http://users.telenet.be/monia/rest/Pik-Sender.wmv
Mijn werkpunten:
- Spieren kweken (zowel ik als het paard)
- Conditie kweken (idem)
- Hoofd rustiger proberen krijgen
- De hond op de achtergrond doen zwijgen

Als iemand van jullie wat tips heeft over mijn houding en hoe ik hem moet aanpakken, graag!
(Tot juli zal ik geen lessen kunnen volgen, dus voorlopig is elke andere bron van informatie welkom
)Hieronder nog 2 foto's van vorig jaar:

ik vind je niet onvriendelijk, maar als ie omhoog kwam met z'n hoofd moet je het denk ik nog even wat rustiger oplossen, i.p.v. je hand naar beneden doen, want dan VRAAG je hem niet naar beneden maar ZEG je dat hij naar beneden moet