[Video] Na een lange rust...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

singa

[Video] Na een lange rust...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 14:16

Wegens omstandigheden is het al enkele maanden geleden dat ik "intensief" (naar mijn bescheiden normen, dus een keer of 3-4 per week rijden) met paardrijden bezig was. Zo goed als de hele winter heeft dit paard dag en nacht op de wei gestaan.

Ongeveer een maand geleden ben ik weer met hem beginnen werken. Eerst meer longeren dan rijden, zo stilletjesaan opgebouwd, en ondertussen heb ik het longeren ingeruild voor langzaam en rustig inrijden. Hieronder staat een filmpje met een stukje uit vorige week. Het was niet het beste stukje, maar ik denk dat ik veel meer ga hebben aan de commentaren hierop dan als ik enkel goede stukjes zou laten zien. (Om jullie een idee te geven: de eerste 5 seconden zijn volgens mij een goed stukje, in de rest van het filmpje lijk ik de controle te verliezen. Verbeter mij gerust als ik het fout zie.)

http://users.telenet.be/monia/rest/Pik-Sender.wmv

Mijn werkpunten:
- Spieren kweken (zowel ik als het paard)
- Conditie kweken (idem)
- Hoofd rustiger proberen krijgen
- De hond op de achtergrond doen zwijgen Lachen

Als iemand van jullie wat tips heeft over mijn houding en hoe ik hem moet aanpakken, graag!

(Tot juli zal ik geen lessen kunnen volgen, dus voorlopig is elke andere bron van informatie welkom Lachen )

Hieronder nog 2 foto's van vorig jaar:
Afbeelding

Afbeelding

mandy13

Re: [Video] Na een lange rust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 15:02

hoihoi,,

ik vind het er netjes uitizen hoor!
ik zal je PROBEREN te helpen, en wat tips te geven Knipoog
en van te voren: alles wat ik zeg DENK ik te zien, en sorry als het niet waar is! Knipoog

ik dacht dat je op het begin een beetje stuiterde, maar kan aan mij liggen. maar dat lijkt me niet lekker voor hem/haar maar dat vond ik later niet Knipoog

wees altijd heel vriendelijk, zeker omdat je net bent begonnen en spelen zijn dus ook heeeeeeeeele kleine ophoudingen Clown ik vind je niet onvriendelijk, maar als ie omhoog kwam met z'n hoofd moet je het denk ik nog even wat rustiger oplossen, i.p.v. je hand naar beneden doen, want dan VRAAG je hem niet naar beneden maar ZEG je dat hij naar beneden moet Knipoog dus handen wat hoger. nu begrens je hem een beetje Knipoog

verder kan ik even niks bedenken, en hoop dat je er wat aan hebt! en heel veel suc6 met je paardje, ziet er leuk uit en gata helemaal goed komen. Haha!

naresha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 15:18

Hij ziet er nog een beetje schraal uit, (als je begrijpt wat ik bedoel.. maar er zitten natuurlijk ook nog geen spieren op..) Verder ja gewoon lekker gaan rijden alles vanuit de ontspanning daar bereik je het meeste mee..

En mag ik vragen waarom je de hele tijd doorzit? ik denk dat het voor het paard op dit moment prettiger is om gewoon te lichtrijden.. maar dat is eigen keus natuurlijk.. Knipoog

singa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 15:36

mandy13 schreef:
verder kan ik even niks bedenken, en hoop dat je er wat aan hebt! en heel veel suc6 met je paardje, ziet er leuk uit en gata helemaal goed komen. Haha!

Ik heb er zeker wat aan! Als ik straks weer ga rijden zal ik zeker aan je tips denken. Bedankt!

Naresha: hij ziet er inderdaad erg schraal uit. Toen hij zijn wintervacht enkele weken geleden begon te verliezen viel me pas echt op hoe hard zijn ribben er door kwamen. Ik heb hem zo snel mogelijk ontwormd met een straffer middel dan anders, en nu begint hij er weer wat door te komen. Gelukkig maar.

Dat doorzitten heb ik eigenlijk nog niet bij stilgestaan. Toen ik vroeger nog lessen nam werd er enkel lichtgereden bij het losrijden en bij het strekken van de hals. Voor de rest was het de hele tijd doorzitten. Maar je hebt gelijk, in deze fase is het voor mezelf en voor het paard beter om wat meer licht te rijden, zeker op de lastigere momenten. Dank je!