hoe leren stelling te geven

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hanke_k

hoe leren stelling te geven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 12:45

Hallo,
afgelopen zomer heb ik een haflinger ingereden, nouja ik had altijd begrepen dat hij al licht aangereden was.
Maar zondag hoorde ik van de eigenaar dat er voor mij aan alleen nog maar 2 x 10 minuten op gezeten was.
We gebruiken het paardje nu alleen maar voor buitenritjes dus stelling enzo kent hij nog niet.
Toch zou ik ook graag een beetje dressuur matig met dit paardje willen gaan rijden, want hij heeft hele mooie gangen en genoeg potentie.
Dus nu ben ik opzoek naar tips om een paard te leren stelling te geven, aangezien dit het eerste paardje is dat ik ingereden heb.
En hij dus helemaal geen hulpen kent, alleen beenhulp en teugelhulp voor tempo wisselingen.
Groetjes, hanke

p.s. paardje is 7 jaar

__PSM__

Re: hoe leren stelling te geven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 12:55

teugelhulp voor tempowisselingen, volgnes mij moetn dit toch echt zithulpen zijn.

Maar. Het is voor een paard makkelijker om stelling en buiging aan te nemen als jij je hand iets van de hals afdoet, en haar fijn begeleid met je binnenbeen. Dus niet schoppen ofzow.

Doe het net zoals met al je andere paardne, daarna komt het ook bij dit paardje wel goed.

Hanke_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 14:15

met teugelhulpen voor tempowisselingen bedoel ik dat er verder met teugels niet op hem gedaan is Knipoog
oké bedankt voor de tip.

lolokanarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 17:56

hallo

Neem stelling naar binnen om uw paard te laten plooien. Neem u binnenteugel een stuk korter en in het begin kun je het op uw knie plaatsen, buitenteugel neem je natuurlijk langer en tegen de hals. Voordurend de mond masseren door fijne trillingen. Komt het paard naar binnen, dan corrigeer je dat met je binnebeen, voor zover hij hier al op reageerd zoals het moet.
mvg
Charlotte