dressuurzadel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

trix_manu

dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 17:47

Mijn verzorgpaard heeft een nieuw zadel {een dressuurzadel}
Als ik wil rijden moeten mijn beugels heel lang dus doorzitten gaat moeilijk ik ga naar rechts links en stuiter heel erg. zonder beugels gaat ook moeilijk.
Wie kan mij helpen?
Ik oefen echt heel vaak.
Heeft er iemand tips?
Zet ze hier neer. Knipoog

Elisa2

Re: dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 19:35

Kijk eens in het topic : zitles

nicole_hetty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 19:54

kun je ze in het begin niet wat korter hebben en dan steeds als je daar aan gewend bent 1 gaat je langer zodat je er aan went?

mara_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 19:57

Is gewoon een kwestie van doen...
Ik ben van een springzadel naar een dressuurzadel gegaan. Kon in het begin ook echt niet normaal zitten. Maar het gaat nu stukken beter en nu zit ik eigenlijk heerlijk in mijn zadel. Het komt dus vanzelf goed hoor, gewoon doorgaan met oefenen.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 08:44

Als je niet lekker kan zitten ontspant je paard nog niet voldoende in de rug. Probeer een tempo lager aan te pakken en kijk of je dan wel lekker kan zitten. Ga niet harder dan dat je uit kan zitten.
Een zadel kan lekker zitten of niet maar je moet je balans vinden uit de gang en ontspanning van je paard. Niet vanuit je zadel. het klutsen is dus een kwestie van goed rijden. dat is nog niet altijd makkelijk.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 10:00

RT-D ---> RT-P

Strepsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 10:49

Waarschijnlijk ben je zelf gewend om met hele korte beugels te rijden en had je voor je gevoel meer grip.
Het is nu de kunst om ook met lange beugels te kunnen rijden, dat is vaak even lastig in het begin omdat je voor je gevoel je grip kwijt bent, maar maakt jezelf lang, ga diepzitten en probeer te ontspannen.
Zo zul je zien dat de balans dan vanzelf gaat komen!!!

Succes