Bijrijdster rijd paard omzeep met slof

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gucci_girl

Bijrijdster rijd paard omzeep met slof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 15:22

Ik word er echt gek van!
Zal eerst het verhaal even uitleggen.

Ik heb een bijrijdpaard die ik 2 keer in de week rij. Een andere vrouw rijd hem ook 2 keer in de week.
Zijn eigenaar rijd er jachten mee.

Nou rijd die andere bijrijdster alleen maar met slof en hij wordt dus gewoon naar de kl*te gereden!
Ik heb al eens eerder gevraagd of ze zonder slof wilde rijden, omdat dit niet goed voor het paard is.
Elke keer als ik er nu op ga dan lijkt het wel of ik op een kameel zit. Hij loopt helemaal met zijn hoofd in de lucht en is niet lekker los en wendbaar.

Als ik er bijvoorbeeld een tijd op heb gereden en zij niet dan loopt hij goed. Hij is helemaal niet zo moeilijk om aan de teugel te rijden en als het mij lukt, dan moet het haar ook lukken.
Haar reden om met slof te rijden is: ''ik ga niet elke keer trekken, plukken en schoppen''

Ik vind het zo echt niet leuk meer. Je werkt hard om dat paard goed te laten lopen en zij verpest alles weer. Een volwassen vrouw zou toch beter moeten weten denk ik..
Ik ga nog 1 keer aangeven dat ze zonder slof moet rijden, daarna heb ik het er met de eigenaar over (die er ook niks van zegt) en als niks helpt dan stop ik er maar mee. Heb er zo geen plezier meer in!

Wat zou jij doen?

benangelique

Re: Bijrijdster rijd paard omzeep met slof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 15:24

tja, dat is het nadeel van verzorgen, zeker als je met meerdere mensen op het paard rijdt.
ik zou het even aankaarten bij de eigenaar, maar als die er niets aan doet (zoals jij al aangeeft) is het misschien toch slimmer om op zoek te gaan naar een ander paard.

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 15:29

Een slof is voor kort gebruik en niet voor vast of langer gebruik.
Ik rijd er zelf ook mee sinds een week en ik rij ongeveer 2 keer per week.
Als ik begin met rijden zit ie vaak wat strakker,maar na een minuut of 5 gaat zij zelf al zo lopen dat ie niet eens meer nodig is.
Over 2 weken krijgt dat ding een gooi de kast in,want dan heeft het lang genoeg geduurt.

Heb een stukje gekopieerd over het gebruik van een slofteugel:

Deze teugel zorgt voor een goede hoofdstand, maar alleen als je goed voorwaarts drijft en een 'toegeeflijke' hand hand hebt. Als de ruiter steeds trekt, zal het paard zijn spieren al snel vast zetten of achter de teugel gaan om de druk te verminderen.

Ik vermoed dat die andere bijrijdster het laatste doet.
Persoonlijk zou ik het aankaarten bij de eigenaar maar als die het prima vind moet je zelf kijken of jij ervoor kiest om dat paard te blijven doen of niet.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 15:38

Tsja, het bekende nadeel van dat het niet je eigen paard is: daar heb je dus ook niks over in te brengen.

Je kunt het nog eens met de eigenaar overlegen, maar als dat een jachtruiter is zoals ik ze ken (weinig interesse in paard, komen zelf zelden tot nooit) wens ik je vast succes...

Je zou aan kunnen geven bij de eigenaar dat de lol voor jou er zo wel afgaat, en dat hij dan maar op zoek moet naar een andere bijrijder. Misschien dat dat indruk maakt?

Succes gewenst.

Shappiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 15:39

ach, ach, ach.
Wat mensen allemaal niet proberen om een paard in de krul te rijden.
Dat probleem heb ik ook. Boos!
Ik lease namelijk ook een pony, met 2 andere mensen.
Erg irritant idd.

Eigenaar zegt er ook niet zoveel van.

Sterkte met het paard!!!

MarRic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 15:57

Volgens mij pak je het wel goed aan, nog een keer het probleem aan de andere bijrijdster voorleggen (vriendelijk en toch dringend) en gebruik wat informatie en feiten over de slof die haar misschien met de neus op de realiteit zullen drukken.

Als ze zelfs hier niet op reageert en haar aanpak verandert, dan is het slim om met de eigenaar van het paard te praten, hem/haar te vertellen wat jij merkt en voelt en evt. ook deze wat informatie en feiten te geven over de slof.

Ik denk dat de eigenaar zeker wel om het paard geeft en ook het liefst wilt dat deze lekker loopt, anders heeft hij/zij er immers bij de jacht ook niets aan.

Veel succes!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 15:58

Tja, kwestie van aanpassen als het andermans paard is.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 16:00

Ik zou het metéén met de eigenaar bespreken. Hij blijft uiteindelijk degene die beslist of dat paard wel of niet met slof gereden mag worden. Bespreek dit op een rustige manier en zeg dat je er op deze manier geen zin meer in hebt. In mijn ogen een hele logische beslissing. Je moet er wel met plezier heen kunnen gaan en fijn kunnen rijden. Succes ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 16:01

Bespreken met de eigenaar
Vind die het ook oke zou ik stoppen met bijrijden van het paard.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 16:01

Je rijdt voor de lol, en die heb je er zo duidelijk niet in, dus zou ik er mee stoppen. Er zijn vast wel andere leuke bijrijdpaarden te vinden.

bruutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 16:39

jah idd als je goed genoeg rijdt en wat mensen kent is dr vast wel een ander paard/pony te vinden!!!!!
ik rijdt ok wel eens met slof WEL EENS zo gezegd;)
die muts die elke dag op je verzorgpaardjuh rijdt rijd dr dus iedere dag mee pffffff dr zijn mensen:S
maaruh ik zou het aankaarten met de eigenaar neem wat informatie mee over rijden met een slofteugel en kijken wat ie daarna zegt...... suc6 dr mee (^^)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 16:42

idd even overleggen met de eigenaar, verbeterd het niet, zou ik er ook mee stoppen

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 16:45

Als de eigenaar er naar nog een keer zeggen weer niets aan doet zou ik ook stoppen met bijrijden .
Mischien kan je ook voorstellen om die vrouw te helpen om op jouwn manier te rijden , maar mischien schiet dat haar dan in het verkeerde keelgat.. Maar je kan het in ieder geval proberen Knipoog

gucci_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 17:21

Gelukkig denkt iedereen er hetzelfde over.

Vanmiddag met rijden was ik weer zo perplex Ziek
Ik was aan het rijden en een vrouw die zich overal altijd mee bemoeid die gaf commentaar/tips wat ik moest doen. Want hij liep niet goed. (dat deed hij ook nog niet echt)
Ernaast wist ze precies wat ik moest doen zodat hij ging lopen.
Dus toen vroeg ik of zij erop wilde en dat deed ze wel. Nou dat viel haar zwaar tegen en ze vond het knap dat ik erop kon rijden. Ze was er snel weer vanaf en had alleen maar heel hardhandig zitten trekken en trappen.

De discussie over de slof hebben we ook gehad, want zij vond dat ik er een slof omheen moest doen.
Ze vroeg waarom ik het niet deed en ik gaf o.a. als antwoord dat ik het niet goed voor het paard vond. Toen zei ze jawel joh dat maakt helemaal niks uit want hij hangt nooit strak (en dat is ook meestal wel zo) Ja maar dat is toch geen oplossing als een paard niet loopt? Hij weet het als hij er een om heeft en dan loopt hij goed, maar ik vind dat hij het zonder moet leren.

Maargoed het is gewoon allemaal vervelend en ik hoop dat er ooit nog iets aan gedaan wordt

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 17:25

Ik zou precies hetzelfde doen als dat jij van plan bent. Dus nog een keer vragen of ze het niet wilt doen, dan naar de eigenaar en als het niet goed uitpakt ermee stoppen.

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 17:45

Ik vind dat je een goede oplossing aangeeft, stel het maar niet te veel uit. Raap al je moed bij elkaar en stap er liefst morgen nog op af. Ik zal voor je duimen dat ze een beetje verder gaan denken en openstaan voor wat je te zeggen hebt.
Succes! *en laat ons weten hoe het verder loopt he Knipoog*

OP

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 16:12

Ik zou eerlijk gezegd onmiddelijk richting eigenaar gaan, moesten ze dit met mn paard doen, zou die regelrecht buitenvliegen. Tja ik heb meerdere volwassenen op die manier zien rijden, dus volwassen of niet... idd ik heb het ook nog gehad, elk weekend kon ik alles weer recht zetten, heb je idd geen plezier meer aan. Hopelijk stopt ze er gauw mee, want je kan ze zo naar de knoppen rijden met een slof en het feit dat hij erzonder al zo slecht loopt wil al iets zeggen hé.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 15:21

Een slof is niet een manier om je paard bij elkaar te rijden. vind ik, de enige reden dat ik met slof rijd is omdat ze haar ondernek erop zet. en mét slof doet ze dat niet dus heb ik even de kans lekker en ontspannen te rijden(daarvoor heb ik de slof heel losjes).

Maar naar beneden rijden doe je door hem van achteren naar voren te rijden, en daar heeft deze vrouw duidelijk vrij weinig verstand van.