Moonlight galopwissels

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Moonlightje

Moonlight galopwissels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 08:31

Mloui

Re: Moonlight galopwissels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 08:34

Hij springt ze in elk geval wel... maar tempo controle erbij is geloof ik een beetje zoek he Knipoog Probeer hem iets meer te verzamelen van te voren. Volgens mij heeft hij al in de gaten dat je een wissel wilt gaan rijden als je afwendt, dan gaat hij er al vandoor. Probeer ook gewoon stukken contra galop tussen door te doen. Blijf afwisselen zodat hij van jou blijft! Verder vind ik het heel knap dat je dit al voor elkaar hebt!

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 08:34

zieter goed uit:D leuke fjord trouwens!! succes met door oefenen

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 08:36

Dank je wel ik ga het proberen. Ik vind het zelf ook best moeilijk, eigenlijk zou ik weer les moeten hebben om het echt goed te doen, maar ik zit momenteel in verhuizing.
Dus lessen kan voorlopig niet.

Trammelanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 08:42

Ik vind het er wel netjes uit zien, maar inderdaad, zodra je afwend gaat hij er al vandoor, probeer het ook eens vanaf de andere kant over diagonaal, en wat ik altijd deed.. op de slangevolte;)

Succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 08:49

het ziet er niet uit alsof dat jullie niveau is?
Vind het eruit zien alsof hij meer bij toeval overspringt omdat hij weet dat hij de andere kant op moet, dan dat hij het ook op commando zou doen als je gewoon dezelfde hand zou vervolgen!

Snap het nut ervan niet helemaal Clown

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 08:57

hmm is het niet een beetje ongecontoroleerd?
het ziet er wat snel uit zegmaar

wel een leuke fjord

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 09:01

Ik vind het tempo te snel op de wissel, als je een regelmatig tempo hebt zit het er al veel beter uit, je paard vlieft nou zeg aar even onder je weg, ik zie de wissel heel moeilijk, zo snel gaat die.

Rose21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 09:02

De meeste paarden wisselen vanzelf als je van hand gaat veranderen... dan wisselt hij wel maar niet op jouw hulpen. Voor het echte wisselen zou ik hem veel meer verzamelen en op JOUW hulpen laten wisselen...

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 09:07

Proberen je pony eerst netjes verzameld te laten galoperen..

Dit ziet er meer uit alsof ze er vandoor gaat, en maar wat huppeld Knipoog

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 09:31

hij doet het wel, maar ongecontroleerd, haha Haha! ik had mijn geluid een beetje hard aanstaan en schrok me dood van het gegil!
probeer eerst te verzamelen, ik maak changementen altijd vanuit een verzamelde galop om dat het dan veel beheerster kan.
Rambo wordt er ook altijd flink heet van, dus zorg dat je hem na je changement meteen aan het werk zet, zodat hij niet de kans krijgt om te gaan vliegen Lachen dus meteen een linksomkeerd maken bij A, als je daar uitkomt, bijvoorbeeld.

leuk setje trouwens!!!

Zofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 09:41

Het ziet er een beetje uit als een ongeregeld zooitje en met het gegil erbij komt het niet echt over alsof het erg goed ging. Het is nou al een paar keer gezegd, maar ik zou inderdaad eerst zorgen dat je je paard wat meer verzameld hebt. Veel plezier verder met rijden en je hebt wel een leuke fjord!

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 10:04

ik ben het wel met de meeste eens, probeer eerst te verzamelen in de galop voordat je een galop wissel wil gaan doen.

verder wil ik nog zeggen vind je fjordje heel erg mooi!

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 10:29

Lauss schreef:
het ziet er niet uit alsof dat jullie niveau is?
Vind het eruit zien alsof hij meer bij toeval overspringt omdat hij weet dat hij de andere kant op moet, dan dat hij het ook op commando zou doen als je gewoon dezelfde hand zou vervolgen!

Snap het nut ervan niet helemaal Clown

het nut? Iets leren Clown Dromen

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 10:30

Zofy schreef:
Het ziet er een beetje uit als een ongeregeld zooitje en met het gegil erbij komt het niet echt over alsof het erg goed ging. Het is nou al een paar keer gezegd, maar ik zou inderdaad eerst zorgen dat je je paard wat meer verzameld hebt. Veel plezier verder met rijden en je hebt wel een leuke fjord!

We waren met zn 3e in de bak, we waren erg melig vandaar het gegil Bloos

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 10:30

Dank jullie wel voor jullie bericht, voor een eerste keer vind ik het nog niet slecht, maar we gaan er mee oefenen. bedankt voor de tips!

kimpjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 10:38

heej mo het ging supper toen eej. ik was er ook bij en ze was nog redelijk rustig maar ik zie je wel een keertje op stal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 12:44

Moonlightje schreef:

En waarom moet ie wissels kennen als je L1 rijdt dan Clown ?

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 23:11

Lauss schreef:
Moonlightje schreef:

En waarom moet ie wissels kennen als je L1 rijdt dan Clown ?

Voor als ik verder wil.............. Dromen

Mag je je pony niets extra's leren dan? Volgens mij niet verboden.......

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 03:17

Leuk dat hij het doet! Alleen zijn ze volledig uit balans en uit ritme, en dan is het ook nog eens enorm onhandig wanneer je L1 bent en je straks in de M contragalop moet laten zien. Ik zou eerst goed aan je tempo en verzameling gaan werken en vanuit dat punt eventueel een wissel, maar op deze manier zou ik het laten voor wat het is Lachen

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 06:53

Je maakt het voor je paard gemakkelijker door hem niet helemaal in het tempo terug te nemen Lachen Nu gaat het nog een beetje ongecontroleerd, maar naar die controle kan je wel toewerken. Probeer hem steeds beter bij je te houden, en zorg dat jij op den duur echt gaat bepalen wanneer het changement gemaakt wordt.

Ik heb het mijn vorige paard ook gewoon voor de lol geleerd. Die sprong ze op een gegeven moment over de diagonaal (op een rechte lijn dus) en op mijn hulp.

In principe kan ieder paard een vliegende galopwissel springen.

Wat Cayenne noemt is inderdaad wel iets waar je rekening mee moet houden: de contra in de M Knipoog

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 07:09

Cayenne schreef:
Leuk dat hij het doet! Alleen zijn ze volledig uit balans en uit ritme, en dan is het ook nog eens enorm onhandig wanneer je L1 bent en je straks in de M contragalop moet laten zien. Ik zou eerst goed aan je tempo en verzameling gaan werken en vanuit dat punt eventueel een wissel, maar op deze manier zou ik het laten voor wat het is Lachen

Ja

Daarnaast springt ie ze in alle twee de filmpjes ontzettend na(als je hem dat leert, zoals je nu dus doet, krijg je later problemen), dat kan ook niet anders, aangezien je hem zo lekker ongecontroleerd laat, misschien eerst even de klasse t/m M2 doorlopen, goed aan je verzameling werken en daarna weer mee beginnen, maar dan wel op een andere manier.

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 12:57

Dank jullie wel voor de tips.
Ik heb t vandaag nog een keer geprobeerd en het was veel rustiger. misschien ook omdat er niet zoveel van die giebelende keukemeiden in de bak waren hhihi

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 14:10

wel leuk om gewoon voor de lol te doen Ja maar het ziet er inderdaad behoorlijk ongecontroleerd uit, daarnaast springt moonlight ook na....
heb je de contra-galop er al op zitten? want als hij de wissels springt zonder echte hulp doet hij dat ook wanneer je contra gaat aanleren. Knipoog
ik zou inderdaad aan de verzameling gaan werken zodat hij sterker wordt. dan kan hij ook een echte dressuurwissel springen i.p.v. een springwissel Knipoog
veel succes!

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 15:36

leuke fjord! maar ben het wel met de bovenstaande reactie's eens. En als je echt verder wilt komen zou ik nog even wachten met het wisselen (zeker op deze manier) want in de M1/M2/Z1 heb je de contragalop nodig.. en als je paard uit zichzelf al wisselt, krijg je hier zeker problemen mee!

veel suc6 verder!! Haha!