waar hou je je handen nou precies?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Barbara_

waar hou je je handen nou precies?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 18:11

ik zat vanmorgen tussen 2 vriendinnen in 't hooihok.. een andere vriendin was aan het rijden, haar handen boven het zadel. toen zei 1 vriiendin: je moet je handen verder naar voren doen. degene die eropzat had altijd zo gereden en nooit commentaar op gehad en dat zei ze ook. nou vroeg ik me af wie er gelijk had. ik rijd normaal ook met me handen boven het zadel(niet op het zadel maar gewoon dragend erboven) wat vinden jullie, hoe moet het? Clown

xx_Rosalie

Re: waar hou je je handen nou precies?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 18:17

volgens mij moet het ong. 10 cm voor het zadel
en iets boven de maantop
correct me if i'm wrong Bloos

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 19:17

Handen moeten als het goed is boven het zadel, niet teveel natuurlijk.. Als je ze maar niet op je knieen draagt of helemaal naar voren ofzo Clown

steffi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 21:19

Je handen moeten op 1 rechte lijn zitten met je ellebogen en het bit van je paard. Er is dus geen sprake van 'zoveel' cm, want dat kan best schelen..

Roomys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 21:59

je moet je handen voor de boom van het zadel hebben zitten, er moet natuurlijk wel een knikje in je ellenbogen zitten Knipoog

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 08:00

officieel horen ze boven de schoft, dus boven de voorrand van je zadel ongeveer.

Maar zoals hierboven al staat vind ik het zelf belangrijker dat er geen hoek in de lijn zit.
De jonkies moet ik trouwens ook rijden met een lager en wat breder geplaatste hand.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 09:07

Officieel:
Je bovenarm langs je lichaam laten hangen..
Je onderarm moet zo gehouden worden dat de arm en de teugel in één rechte lijn lopen richting het bit. Daar mag dus geen knik in zitten! Dit komt er dan meestal op neer dat je je hand net voor het zadel net boven de manen hebt. Je pinken moeten net bij de manentop kunnen. Daarnaast hoort er officieel 1 vuist tussen beide handen te passen als je gewoon rechtuit rijdt zeg maar

terroel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 21:53

je moet net doen dat je twee koppjes koffie vast houd dus naart elkaar

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 09:55

Odd, je bovenarm moet recht naar beneden hangen. Hang je armen is gewoon naast je lijf, ontspannen, en til dan alleen je onderarm op. Dan weet je ongeveer hoever ze van je buik af zouden moeten zijn (of hoe dichtbij, in de meeste gevallen). Veel mensen steken hun bovenarmen (veel) te ver af.
Verder moet de hoogte van je handen idd in een lijn met de teugels zijn. Het ligt dus ook een beetje aan de hoofdhouding en bouw (en africhtingsniveau) van je paard hoe hoog of laag ze precies moeten zijn. Én dan ook nog is waar je met rijden mee bezig bent. Soms heb ik mijn buitenhand bewust wat lager als mijn binnenhand om de schouder te ondersteunen in wendingen.