"Lou-ke" voor het eerst op bokt @work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

McSquizzy

"Lou-ke" voor het eerst op bokt @work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 15:56

Even geleden was ik thuis in Nederland en ging ik ook enkele oude (paarden)vrienden van me bezoeken. Zo reed ik ook een hele afstand naar n vriendin die ik nog kende van op school.
Op die bepaalde dag had ze net n fotoshoot met haar nieuwe knolletje geregeld, voor mij was het een eerste kennismaking. Ik kon dan fungeren als "aandacht trekster". Het werd n leuke middag!

Na een 100tal prachtige foto's uit de weide te hebben gemaakt ging mn vriendin ook nog met haar "Lou-ke" ( zo noemt ze hem altijd Knipoog vind ik wel grappig ) even rijden.
Ze heeft me de foto's doorgestuurd en ik plaats ze hier op bokt, met haar toestemming, omdat zij niet aangemeld is op dit forum. Ze vond het wel ns leuk om raadgevingen / tips /... te krijgen.

Ze krijgt 2x week prive dressuurlessen van n instructrice die nu op Z niveau rijd. 1x week rijd deze dame dit paard dan ook.
Het paard heeft heel wat in zn mars : kent een brede basis dressuur : appuyement, keertwending om de achterhand, vliegende wissels, perfecte zijgangen,...
Het is alleen kwestie van eruit te halen wat er in zit. Mijn vriendin rijd haar ook nog niet zo héél lang en ze moeten nog heel wat leren.
Stiekem hoopt ze wel in de B te kunnen starten binnekort! Zelf is nog niet tevreden met hoe ze haar aan het lopen heeft, maar ze zijn ook nog niet zo heel lang intensief aan het trainen. Paard is ook net ziek geweest en toen mijn vriendin haar net had, vorig jaar, heeft ze hem ook 6 weken moeten laten stilstaan wegens peesblessure.

Ze zou hem graag wat ronder & ontspannen aan het lopen krijgen.
Verdere commentaar :
* benen op zn plaats laten liggen
* geen pianohandjes
* geen kapstoktenen

Wat vinden jullie van deze combi?

Afbeelding
Ze laat even zien wat ze kan!

Afbeelding
instappen

Afbeelding
drafje

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
ik denk dat dit n pasje wijken is ( met de oogjes toe Tong uitsteken )

Afbeelding

Ik ben niet de ruiter en deze merrie is ook, jammer genoeg, niet van mij!
Maar rijtechnische commentaar of een berichtje is altijd leuk!

kaprice

Re: "Lou-ke" voor het eerst op bokt @work

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 15:57

gafe foto die eerstee Haha! loopt best met het hoooft omhoog dat is jammer maakt het plaatje net niet af ; succes met je paardje

McSquizzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 16:16

Ik heb wel gemerkt dat het paard heel erg braaf maar kijkerig is.
Steekt dan ook heel vaak die kop in de lucht.

Mijn vriendin probeert hem dan wel lager in te stellen maar 9 van de 10 keren lukt dit niet.
Bij haar instructrice, met jaren ervaring, lukt dit dan weer wel meteen mits protest van het paard.
Dus dat is idd een punt waar ze fel aan werken.

sgatjuh_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 17:09

zonde van het hoofdje dat in de omhoog steekt
eerste foto is egt geweldig... als ik jullie was zou ik hem uitvergroten..
miss nog een tip: een knik ik je eleboog...
veel plezier met het paardje:)

McSquizzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 08:17

Er zijn zo nog veel meer foto's van in de weide.
Allemaal even mooi, dus ze weet even niet welke ze moet uitvergroten Haha!

Ja dat hoofdje is idd jammer.
Iemand tips hoe ze dit kan verhelpen? Hem lager kan instellen?

Bedankt voor de reacties!

kaprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 09:50

mijn paard die was ook lastig en ik zette veel te veel vast in mijn armen waardoor het erop ging lijken dat ik er naar beneden zougaan trekken .. gelukkig heb ik het verleerd en weet ik nu dat ik meet losse tuegels meer bereik. mijn tip is je handen iets hoger en verder uitelkaar te plaatsen en der vrijheid te geven en tog zachtjes te spelen zodra ze goed oopt houd je contct plaats je je handen weer naaselkaar . hoop dat het helpt Knipoog suc6 met je paarje x

McSquizzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-07 09:08

Oke ik weet dat dit topic al wat "oud" is maar vlak na het plaatsen begaf mijn computer het en kan pas vandaag terug op bokt/internet... Mag ik dan nog reageren in mijn topic? Zoniet verwijder je mijn reactie maar...

kaprice schreef:
mijn paard die was ook lastig en ik zette veel te veel vast in mijn armen waardoor het erop ging lijken dat ik er naar beneden zougaan trekken .. gelukkig heb ik het verleerd en weet ik nu dat ik meet losse tuegels meer bereik. mijn tip is je handen iets hoger en verder uitelkaar te plaatsen en der vrijheid te geven en tog zachtjes te spelen zodra ze goed oopt houd je contct plaats je je handen weer naaselkaar . hoop dat het helpt Knipoog suc6 met je paarje x

Als je ze met losse teugels rijd, ik spreek uit ervaring ( mocht er ook even op) dan krijgt ze een echte lange giraffe nek..
mijn vriendin heeft zich een martingaal gekocht en die zit ook lekker ruim. Nu word ze hiermee wel mooi nageeflijk en loopt ontspannen.
Maar inderdaad der handen zijn misschien toch wat laag...
Bedankt voor de tip! Is wel het proberen waard!