mijn (+mouzaphs)springdebuut en boktdebuut

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

skabelpunk

mijn (+mouzaphs)springdebuut en boktdebuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 15:33

Hallo allemaal,

Dit is de eerste keer dat ik wat post op bokt. Hiervoor eigenlijk alleen maar meegelezen Cool

Deze foto's zijn van mijn derde keer springen. van Mouz weet ik het niet precies maar zijn eigenaar is nu Z met hem en springt dus zelf niet. Op maneges enzo werd er nooit echt springles gegeven dus de laatste en eerste keer was denk ik op m'n 10de nu dus 9 jaar geleden.

haha Haha! Ik ben wel trots op mezelf maar ben erg benieuwd wat jullie over mij en Mouz te zeggen hebben. Alle commentaar is welkom Cool

Nu heb ik ondertussen twee keer een klein sprongetje gemaakt.
De eerste keer was een klein stijltje(ik was toen samen met een wat ervarener iemand) maar dat was niet zo'n succes.
ik ben er in totaal 2 keer met een noodsprong over gekomen en 1 keer sprong mouz goed maar dacht ik dat ie ging weigeren.
dus was het alsnog een mislukte poging.

Hierna heb ik het op de nieuwe stal opnieuw geprobeerd.
Daar heb ik dus vorige week een paar keer een laag kruisje gesprongen. Dat ging heel erg goed en Mouz werd er helemaal enthousiast van!

Vandaag heb ik het weer geprobeerd maar Mouz was een beetje futloos dus het eindigde niet helemaal goed meer. Ik had natuurlijk gelijk moeten stoppen toen het goed ging. Maar jullie weten vast allemaal hoe moeilijk dat is als iets lukt.
Dan wil je het nog een keer doen, en nog een keer.

hallo! Haha! (ik had een geweldige smile maar die kwam net na de foto geloof ik)
Afbeelding

eerst even balkjes lopen als kleine opwarming. Ik heb niet heel veel verstand van springen maar dit leek me zowiezo geen kwaad kunnen.
Afbeelding

even ombouwen! (..en ja het is heel makkelijk zo'n paard met parkeerstand )
Afbeelding

en spring! dit vind ik een mooie foto geworden. maar ik ben echt een springleek, dus alle commentaar die jullie maar kunnen bedenken is welkom!
Afbeelding

en de landing na een volgende sprong(of meer huppel, echt hoog was het niet)
Afbeelding

Hierna hadden we hem omgebouwd tot een stijltje. Maar die was iets te hoog denk ik. de volgende keer begin ik denk ik met een kruisje en daarna een extreem laag stijltje om ons alletwee wat zelfvertrouwen te geven. is dat een goede techniek?
in ieder geval dit is wat er gebeurde;
Afbeelding

en als allerlaatste een filmpje! ik ben hier echt supersupersuper trots op. Aangezien dit de derde keer is dat ik spring. haha Haha! . Het ziet er gewoon zo cool uit :lol:

Maar aangezien er vast dingen mis zijn post het hier! Haha! ik ben heel erg benieuwd wat jullie te zeggen hebben Cool

Afbeelding

doeidoei!

Blue9

Re: mijn (+mouzaphs)springdebuut en boktdebuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 15:35

Ik denk niet dat het te hoog is hoor, volgens mij houdt ie je echt heel erg voor de gek! Je teugels zijn erg los, dus je laat hem zo gaan!

kimpjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 15:37

ik ga mee met niine voor de rest ziet het er leuk uit

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 15:39

Hee!
Jij staat bij mij op stal Vork wist niet dat je ook op bokt zat Haha!
ik heb je bezig gezien, je mag best brutaler rijden hoor! Als hij je in de maling neemt door erlangs te lopen gewoon stilzetten voor de sprong, hij kan er echt makkelijk overheen Lachen
Maar ik snap dat het allemaal best even spannend is zo zonder springervaring en dat je dan, als je in je eentje bezig bent, niet altijd weet wat je nou moet doen Knipoog
De foto's waar ie springt zien er al prima uit, gewoon rustig verder oefenen Lachen
btw, we hebben ook een topic van stal in de manegehuiskamer, je bent welkom! Knipoog

Caprice4evah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 15:39

Ziet er goed uit hoor en jah je moet wat meer spanning op je teugels houden in de sprong moet je hem ruimte geven maar zodra je weer geland ben moet je weer contact hebben. op jou houding heb ik zeer weinig op aan te merken verder succes verder

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 15:40

Hee, die bak ken ik Lachen

Welkom op Bokt hoor Lachen. Nog veel plezier met springen Lachen.

Als je later wat hoger gaat dan krijg je misschien last van het springen met een dressuurzadel Lachen.

skabelpunk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 15:46

haha wat grappig dat er hier ook mensen van deze stal zitten. Ik lees hier altijd mee, zoveel informatie hier.
maar posten doe ik meestal op zadelkamer.nl daar is het wat kleiner allemaal.

ik ga even dat topic zoeken Haha!

bedankt voor het commentaar verder!
Inderdaad het is niet geweldig met een dressuurzadel maar als ik er verder mee ga, ga ik misschien voor een goedkoop spring of veelzeidigheidszadeltje kijken.

Dat van dat contact is heel bekend! Ook in de dressuur heb ik daar problemen mee. Ik ben meestal te lief. Rijd liever met een te losse teugel dan dat ik het gevoel heb dat ik hem in de mond trek.

Ik had met het stijltje meer het gevoel dat ie dat wat enger vond. aangezien die wel over het kruisje ging. Is dat niet zo dat paarden minder goed de hoogte kunnen schatten met een stijltje?

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 15:52

Nou dit stijltje kan hij nog achterstevoren springen hoor *LOL*! Daar kun je hem best voor stilzetten en over heen drukken, je krijgt er anders later alleen maar last van als je hem leert weigeren.

(En je balkjes liggen prima zo Ja)

Veel plezier nog met springen en welkom op bokt!

skabelpunk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 15:55

hahaha, heb ik weer dan. Volgende keer toch maar ietsje strenger zijn dan!

1 grote stap heb ik altijd geleerd voor draf. en voor grote paarden nog een voetje erbij.

x_Katja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 15:56

Ik vind ook dat je wat strenger voor hem moet zijn.
Er mag niet leren dat hij erlangs mag. Dus of hij springt of hij staat stil voor de spring, maar laat hem er niet langs gaan! Verder goed sturen en je been eraan, dan gaat dat steiltje de volgende keer vast wel goed Knipoog

Succes met oefenen!

skabelpunk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 15:59

dankjewel!

ik denk dat ik het stijltje de volgende keer wel ietsje lager doe zodat ik me er zelf ook wat beter bij voel. Als ik hem er dan over krijg gaat ie lekker hoger Tong uitsteken

kunnen jullie nog iets zien aan hoe mouz springt. denken jullie dat ie ook goed hoger zou kunnen springen?

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 16:10

Oh, je hebt wel een leuk paardje Haha!

Ik snap wel een beetje waar je probleem zit, zodra de sprong iets te hoog is, vliegt mijn verzorgpony er ook langs. Bij mensen die iets meer durven dan ik, springt ze makkelijker, maar ik ben nou eenmaal een watje Clown Maar goed, toen ik eenmaal een zweepje erbij had gepakt, wist ze niet hoe snel ze erover moest komen, zonder dat ik ook maar iets gedaan had. Toch blijkbaar een kwestie van strenger overkomen, dus ik denk dat dat inderdaad wel een goede tip is Knipoog

x_Katja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 16:13

skabelpunk schreef:
dankjewel!

ik denk dat ik het stijltje de volgende keer wel ietsje lager doe zodat ik me er zelf ook wat beter bij voel. Als ik hem er dan over krijg gaat ie lekker hoger Tong uitsteken

kunnen jullie nog iets zien aan hoe mouz springt. denken jullie dat ie ook goed hoger zou kunnen springen?

Ik denk dat hij nog veel hoger zou kunnen, maar dat hij nu liever lui dan moe is Knipoog
Dus aanpakken die hap. En je moet wel op de sprong afrijden met het gevoel van we gaan er overheen! Dus ga niet hoger als je niet meer durft. Dan kan je de hindernis beter lager doen en die wel springen dan eindigen met een hoge sprong die hij weigerd.

skabelpunk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 16:23

hahaha, ja het is meer zo dat ik denk dat mouz niet durft dan dat ik niet durf eigenlijk.
Ik wil juist graag eroverheen Haha!
maar dan komík inderdaad ook onzeker over.

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 16:52

he inderdaad een bekende van zadelkamer Haha!

denk dat hij zeker een stuk hoger kan
mijn kleine pony van 1.48 meter springt met gemak 1 meter (met mijn verzorgster dan want ik durf niet hoger dan 40 cm Knipoog )

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 17:01

hey,,

super foto's hoor! beesie ziet er ecth mooi uit trouwens Schijnheilig
maar hier even wat tips,, (zie maar of je er wat aan hebt)

*na de sprong iets meer mee gaan (ik heb het idee dat je gewoon stil blijft zitten)
* teugels wat strakker
*consucent (hoe schrijf je dat woord Cool ) op de hindernis af, stuur hem er op af goed je been er bij en niet te vroeg omhoog komen, hij kan dat stijltje makelijk! Knipoog

veel suc-6 nog met springen! vind trouwens het er nu al ontzeten leuk uitz ien!

skabelpunk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 17:17

haha, ja ik heb echt geluk dat ik deze mag rijden. Hij is supergetraind door z'n eigenaar. en voor mij dus een perfect leerpaardje.
al moet ik em dus beter gaan aanpakken Tong uitsteken

ik kom inderdaad te snel weer terug in m'n zadel zoals jullie zeggen. Daar moet ik dan volgende keer ook wat meer op letten.

haha en ik maar denken dat mouz niet durft hij zit me gewoon te fokken Haha!

hier nog wat foto's
Afbeelding
Afbeelding

en van het rijden de eerste week
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ik zit hier nog heel erg met m'n armen stijf naar voren. Hier ben ik al heel erg op aan het letten. zoals je ook wel een beetje kan zien bij die eerst geposte springfoto's(hoop ik Haha! )

Ulaney

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 18:34

Probeer indd wat strenger voor hem te zijn, je ziet aan hem dat hij zo meer kan ! contact met z'n mond houden dus teugels wat strakker ! wel een onwijs gaaf dier Ja

sappho

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 18:44

ben het met de rest eens, je moet echt wat strenger zijn. Teugels op maat houden (dus contact met de mond) voor de hindernis en benen aansluiten, jij moet bepalen dat je paardje gaat en niet je paardje zelf (snap je het nog haha)! Verder ga je goed mee boven de hindernis en geef je je paardje alle ruimte houdern zo!! Na de hindernis inderdaad niet te snel in het zadel komen (kun je oefenen door de verlichte zit ook na de hindernissen een paar passen aan te houden !!!) en je hakken blijven uitduwen. Gewoon blijven oefenen komt helemaal goed!!

skabelpunk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 18:48

ik ga vrijdag weer oefenen denk ik dan Haha!

heb alleen geen fotograaf dus zal het helaas niet kunnen laten zien. of wacht.. misschien kan ik nog iemand regelen. Ik heb er helemaal zin in met al jullie tips!