Zij kan voorlopig niet meer rijden omdat ze met dit paard is gevallen, hij struikelde, en hierbij een verschuiving heeft aan een wervel in haar rug. Heel vervelend voor haar.
Het is een leuk paard, alleen loopt vaak onregelmatig.
Ik vind het zelf super irritant, en ben ook geneigd om hem op stal te zetten, omdat ik niet wist wat hij precies aan het doen was (eigenaresse was er niet).
Ik heb het er met haar over gehad. Ze zei dat als je 'm dan een keer een klap met de zweep gaf het over is. Ik zei al "dat is nou niet het eerste wat in me opkomt als ik voor de 2e keer op een 'vreemd' paard van een ander zit
"Ook vertelde ze tegen een stalgenootje van me dat er vroeger een meisje op reed (ken haar ook hoor) die vooral met de teugels bezig was. Die had de teugel kort en strak. Hierdoor is hij erg terug in zijn gang, en loopt hij zwaar op de teugel.
Nu zat ik dus zelf te denken, is dit niet de reden waarom hij dan onregelmatig loopt, en vaak struikelt?
Hoe zou ik dit op kunnen lossen?
Ik ga vanavond voor het eerst met hem in de les, maar mijn instructrise heeft ook wel eens tegen haar gezegd dat ze 'm op stal moest zetten omdat ie onregelmatig liep, maar dan (zoals ze zei) gaf ze 'm een keer een mep en deed ie gewoon normaal.
Hij is ook onderzocht, en heeft dus verder geen pijn wordt gezegd. (Tandarts, veearts, 'paardenfluisteraar'
)
sommige zijn gewoon lui, anderen jaren verkeerd gereden enz enz... maar als dit beestje 100 % gezond is en er geen last van heeft kun je altijd proberen om die onregelmatigheid er uit te rijden